تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی حکم پرونده قاچاق ۱۳ خودروی لوکس را ۱۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محکومیت ۱۳۰ میلیاردی برای قاچاق ۱۳ خودروی لوکس

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی حکم پرونده قاچاق ۱۳ خودروی لوکس را ۱۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

بخش حقوق تبیان

بنز

سیدعبدالمجید اجتهادی از کشف محموله 13 خودروی لوکس خارجی انواع بنز، بی ام و، پورشه و رنجروور در استان اصفهان و فارس خبر داد و گفت: متهم ابتدا از طریق اسکله شهید رجایی این خودروها را وارد و اظهارنامه آن را تحت عنوان کالای ترانزیت خارجی به ارمنستان اعلام می کند اما بعد، از انجام این کار منصرف شده و محموله را از اسکله شهید رجایی به سمت امارات خارج می کند.

وی اظهار داشت: این محموله از مسیر امارات به صورت غیرقانونی و فرد متخلف از طریق پارتی بازی و رشوه اقدام به ویرایش اطلاعات سامانه راهور می کند و به جای اطلاعات مربوط به خودروهای پراید، اطلاعات این خودروهای لوکس را وارد و خودروها را پلاک می کند.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه افزود: برای انجام این قاچاق جرائمی همچون رشوه، جعل اطلاعات راهور، استفاده از اسناد غیرواقعی و جعل اسناد سازمان فروش اموال تملیکی انجام شده همچنین این فرد قاچاقچی برای نقل و انتقال پول از کارت شاگردش استفاده می کرده تا مدرک جرمی باقی نگذارد.

وی در مورد حکم این پرونده اظهار داشت: علاوه بر ضبط این 13 دستگاه خودرو لوکس، حکم به پرداخت 130 میلیارد ریال جزای نقدی صادر شده که این حکم به تائید شعبه تجدیدنظر رسیده است و تاکنون بخشی از این رأی اجرا شده و فرد متهم هم اکنون در زندان است و همکاران وزارت اطلاعات و ناجا در حال شناسایی اموال قاچاقچی برای اجرای کامل رأی پرونده هستند.

اجتهادی در پایان گفت: از زحمات همکاران ادارات کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان و فارس و سایر دستگاه های نظارتی در رسیدگی به این پرونده تشکر می کنیم.


منبع: سازمان تعزیرات حکومتی