تبیان، دستیار زندگی

علل فراری بودن مردها از دکتر

اکثر آقایان برای مراجعه به پزشک، همسران و مادران خود را عاجز می‌کنند. گوش خانم‌ها از شنیدن این حرف‌ها که «وقت ندارم، شنبه می‌روم، مشکلی ندارم، شلوغش می‌کنید، دکترها چیزی بلد نیستند، پول ندارم و غیره» پر است. اما واقعیت این است که مردها «ابر ربات» نیستند و گاهی سلامتی شان به خطر می‌افتد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 پزشک مرد

اخیرا محققان Orlando Health Hospital system  در آمریکا نظرسنجی‌ها و بررسی‌هایی انجام داده و هفت دلیل عمده برای فراری بودن آقایان از مطب دکتر را ارائه کرده اند که دانستن آنها خالی از لطف نیست:

22 درصد آقایان گرفتاری و مشغله کاری را دلیل عدم مراجعه به پزشک عنوان کرده‌اند.

21 درصد از اینکه پای مشکلی در میان باشد می ترسند و ترجیح می‌دهند ندانند چه خبر است.

18 درصد آقایان از بررسی‌های ناخوشایند مانند بررسی پروستات یا بررسی مقعد فراری هستند و پا در مطب دکتر نمی‌گذارند.

8 درصد از جواب دادن به سوالات بسیار شخصی که هر پزشکی به خود اجازه داده و از آنها می‌پرسند دل خوشی ندارند.

7 درصد دوست ندارند روی ترازوی مطب رفته و از وزن واقعی‌شان مطلع شوند.

7 درصد دیگر مایل نیستند در اتاق معاینه برهنه شوند.

4 درصد هوای سرد اتاق انتظار را دلیلی برای عدم مراجعه و 9 درصد دیگر نیز «دیگر دلایل» را عاملی مهم در فراری بودن از پزشک عنوان کرده‌اند.

دکتر  Jamin Brahmbhatt در گفتگو با هافینگتن پست گفته است: «آقایان! ما می‌دانیم که شما نسبت به بخش‌هایی از بدن‌تان حساس هستید. اما ما به عنوان پزشک به خوبی نسبت به حساسیت برخی از اندام‌های خصوصی‌تان آگاه هستیم و قرار نیست به شما آسیبی بزنیم یا آزارتان دهیم.»

این محقق با اشاره به اینکه مردها حاضر هستند 3 تا 4 ساعت پیاپی کشتی بگیرند، هر هفته ساعت ها وقت برای تماشای فوتبال اختصاص دهند و با رفقایشان به سفرهای چند روزه بروند، اما نمی‌توانند 90 دقیقه در سال را برای «چکآپ خود» صرف کنند می‌گوید:«این رفتار آقایان قابل قبول نیست». مردها باید سلامتی خود را در الویت قرار داده و بیش از اینها برای سلامتی خود وقت صرف کنند.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.