تبیان، دستیار زندگی
پلیس فتا ناجا گفت: شاهد راه اندازی سایت هایی هستیم که ادعا دارند نرم افزارهای امنیتی می فروشند، اما برخی از این نرم افزارها جعلی است و عملکرد جاسوسی دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فریب کاربران با تبلیغ نرم افزارهای رایگان

پلیس فتا ناجا گفت: شاهد راه اندازی سایت هایی هستیم که ادعا دارند نرم افزارهای امنیتی می فروشند، اما برخی از این نرم افزارها جعلی است و عملکرد جاسوسی دارند.

بخش ارتباطات تبیان
اینترنت

به گزارش واحد امنیت سایبربان؛ رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به اینكه دریکی از جدیدترین شیوه های کلاه برداری، شاهد راه اندازی سایت هایی هستیم که ادعا دارند نرم افزارهای امنیتی می فروشند؛ اما برخی از این نرم افزارها جعلی است و  عملکرد جاسوسی دارند.
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا ضمن تشریح این خبر اظهار داشت: کاربران برای نصب هرگونه نرم افزار بر روی سیستم های خود چه گوشی های هوشمند و چه لپ تاپ، تبلت یا سیستم های خانگی، نرم افزار موردنظر خود را حتماً از سایت های معتبر که دارای نمادی اعتماد الکترونیک هستند تهیه کنند.

هرگز به شرکت ها و افرادی که به بهانه پشتیبانی  فردی اقدام به تماس تلفنی یا پیامک می نمایند اعتماد نکرده و تا از صحت و معتبر بودن شرکت اطمینان لازم را کسب ننموده، هیچ گونه اطلاعات و پولی را ارسال و در اختیار این گونه افراد قرار ندهند

وی افزود: حتی در خرید نرم افزار از فروشگاه ها در فضای واقعی نیز دقت داشته باشند که فروشنده نرم افزار موردنظر را برای آن ها نصب نماید و از نصب دیگر نرم افزارهای غیرضروری که ادعا دارند رایگان است خودداری کنند.
سرهنگ آذردرخش ادامه داد: برخی فروشندگان چه در فضای سایبری یا فضای حقیقی بعد از مدتی با برقراری تماس با مشتری از طریق ایمیل یا تماس تلفنی ادعا دارند برای پشتیبانی نرم افزار به سایت خاصی مراجعه کرده و با پرداخت مبلغی نرم افزار نصب شده بر روی سیستم خود را به روزرسانی و پشتیبانی کنند که گاهی فرد را به سایت های فیشینگ هدایت کرده و کلاه برداری می کنند و یا بعد از دریافت پول فایل های بدافزار ارسال می کنند و کاربران به خیال فایل های پشتیبان، فایل های بدافزار ارسال شده را نصب می کنند.
این مقام مسئول به کاربران توصیه کرد: هرگز به شرکت ها و افرادی که به بهانه پشتیبانی  فردی اقدام به تماس تلفنی یا پیامک می نمایند اعتماد نکرده و تا از صحت و معتبر بودن شرکت اطمینان لازم را کسب ننموده، هیچ گونه اطلاعات و پولی را ارسال و در اختیار این گونه افراد قرار ندهند.
وی بابیان اینکه افزایش دانش IT کاربران یک ضرورت است، گفت: به جرئت می توان گفت تعداد زیادی از قربانیان کلاه برداران سایبری به دلیل دانش محدود IT در دام این کلاه بردان می افتند و متضرر می شوند.


منبع : پلیس فتا