تبیان، دستیار زندگی
کیم رهبر معظم انقلاب در دیدار سیدعبدالعزیز حكیم تصریح كرد:اگر ملت و دولت عراق یكپارچگی و همكاری های خود را افزایش دهند، دیگر بهانه‌ای برای حضور اشغالگران در عراق باقی نمی‌ماند. به ‌گزارش خبرگزاری فارس،حضرت آیت‌الله خا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توصیه های رهبر انقلاب به عبدالعزیز حکیم


رهبر معظم انقلاب در دیدار سیدعبدالعزیز حكیم تصریح كرد:اگر ملت و دولت عراق یكپارچگی و همكاری های خود را افزایش دهند، دیگر بهانه‌ای برای حضور اشغالگران در عراق باقی نمی‌ماند.

به ‌گزارش خبرگزاری فارس،حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه در دیدار سیدعبدالعزیز حكیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، روابط دو ملت ایران و عراق را بسیار مستحكم دانستند و تأكید كردند: پشتوانه این روابط، ارتباطات دینی، فرهنگی و تاریخی دیرینه میان دو ملت و مرزهای طولانی دو كشور است و جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان حفظ تمامیت ارضی، امنیت، پیشرفت، توسعه و آبادانی عراق است.

ایشان با اشاره به تلاش آمریكا برای خدشه‌ وارد كردن به این روابط ریشه‌دار افزودند: سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت از دولت عراق است و مردم این كشور اعم از شیعه و سنی و كرد، تركمان و عرب باید هوشیاری، وحدت، انسجام و یكپارچگی خود را بیش از پیش حفظ كنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأكید كردند: اگر ملت و دولت عراق یكپارچگی و همكاری های خود را افزایش دهند، دیگر بهانه‌ای برای حضور اشغالگران در عراق باقی نمی‌ماند و آنها باید از این كشور خارج شوند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابراز تأسف از كشتار مردم بی‌گناه عراق اعم از شیعه و سنی‌، لزوم حمایت همه گروهها و جریانهای عراقی را از دولت آقای مالكی برای مقابله با ناامنی‌ها یادآور شدند و خاطرنشان كردند: حضور اشغالگران در عراق یكی از علت‌های اصلی ناامنی در این كشور است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با تجلیل از نقش مرجعیت در عراق، به نزدیك بودن سالگرد حادثه ناگوار هتك حرمت مرقد مطهر دو امام بزرگوار در سامرا اشاره كردند و افزودند: این حادثه تلخ نباید به فراموشی سپرده شود. ضمن آنكه مجرم اصلی در این ماجرا آمریكا بود، زیرا تروریست‌ها در مقابل چشم نظامیان آمریكایی این اقدام توهین‌آمیز را مرتكب شدند.

در این دیدار، سیدعبدالعزیز حكیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق گزارشی از آخرین اوضاع و تحولات این كشور ارائه و از كمك‌های جمهوری اسلامی ایران به دولت و ملت عراق و نقش سازنده ایران قدردانی كرد و گفت: حضور بسیار پرشكوه و گسترده مردم عراق در عزاداریهای دهه اول محرم و به ویژه مراسم روزهای تاسوعا و عاشورا نشان از هوشیاری و حضور در صحنه مردم عراق دارد كه این حضور مردم پشتوانه خوبی برای دولت این كشور است.

وی در تشریح اقدامات دولت نوری مالكی برای مقابله با ناامنی‌ها گفت:‌دولت عراق با ارائه طرحی تلاش می‌كند با در دست گرفتن وظایف امنیتی و ایجاد ثبات، خدمات و تسهیلات گوناگون به مردم عراق ارائه كند تا مشكلات معیشتی مردم نیز به تدریج برطرف شود.


لینک مطالب مرتبط:

دست هایی که در یک کاسه اند!

آواره شدن روزانه یک هزار نفر در عراق

آیا جنگ در پیش است؟

نگاهی به سخنان تازه بوش در کنگره