تبیان، دستیار زندگی
نرم افزارهای قرآنی برای کودکان و نوجوانان جذابیت زیادی دارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نرم افزارهای قرآنی برای کودکان و نوجوانان جذابیت زیادی دارد

نرم افزارهای قرآنی

سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین در گفت و گو با تبیان به نقل از خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه بهار قرآن کریم است گفت: توجه به قرآن کریم در ماه رمضان بیشتر از ماه های دیگر است چرا که رمضان، ماه بهار قرآنی است و در چنین ایامی،مسلمان و مردم عزیز کشورمان بیشتر با قرآن مانوس می شوند.

وی ادامه داد: قطعا برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در ماه رمضان می تواند تاثیرگذاری زیادی داشته باشد؛ به ویژه با عرضه محصولات و نرم افزارهای قرآنی می توان نظر کودکان و نوجوانان را جلب کرد.

سردار آزادی با اشاره به تاثیرفرهنگ قرآنی در عفاف و حجاب عمومی افزود: قطعا در نمایشگاه قرآن کریم به موضوع عفاف و حجاب توجه بیشتری شده است چرا که حجاب اسلامی جزو فرهنگ های انقلابی کشورمان است و دشمن تمام تلاش خود را می کند که این فرهنگ را از ما بگیرد و با اتکا به فرهنگ قرآنی می توان در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بیمه شد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: سبک زندگی شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و مهاجران الی الله قرآنی بود، به همین دلیل خدای متعال اجر آنان را شهادت قرار داد و بنابراین ما نیز باید در برابر این افراد ادای دین کنیم.

سردار آزادی با بیان اینکه بسیجیان پیرو ولایت، هر جایی که مقام ولایت تأکید و امر کنند، باید اولین کسانی باشند که به ایشان لبیک می‌گویند و به صورت عملی خود را آماده اجرای منویات مقام معظم رهبری کنند، خاطر نشان کرد:مقام معظم رهبری همواره در فرمایشات خود، توجه به قرآن، ترویج فرهنگ قرآنی، تلاوت و انس با این کتاب الهی را مورد تأکید قرار داده و در این راستا نکات مهمی را به عنوان راهبرد بیان کرده اند.

وی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره تربیت حافظان قرآن کریم اشاره کرد و گفت: حفظ، محور اصلی آموزش قرآن کریم است اما ما در بسیج تنها به دنبال تربیت حافظ قرآن کریم نیستیم بلکه در گام بعد، قرآن باید از ذهن به قلب برسد و سپس در همه وجود جاری شود، در واقع ما به دنبال تربیت حافظان حامل عامل هستیم.
معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بسیج همواره در تلاش بوده است تا با فعالیت های گسترده قرآنی در گروه های سنی مختلف،‌ زمینه های رشد قرآنی جامعه را فراهم کند.

سردار آزادی مستضعفین گفت: شهادت و قرآن دو حقیقت جاودانه است که حیات‌بخش بسیج هستند و شهدای قرآنی نقطه تلاقی دو نوع حیات بوده و این شهدا از موقعیت عالی و ممتازی در این دنیا و آن دنیا هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید به بسیج افتخار کنیم که رویشگاه چنین انسان‌های مطهری همچون شهدا است چرا که بسیجی با شهادتش تضمین کننده احیا اقامه قرآن بوده و یکی از رسالت‌های بزرگ قرآن کریم، حیات‌بخشی است.

سردار آزادی با بیان اینکه هدف اصلی بسیج یک پیکار فرهنگی با دشمن است، افزود: غرب به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ قرآن در جامعه است، ما امروز با وجود هزاران شبکه ماهواره‌ای و میلیون‌ها سایت اینترنتی، در یک شبیخون بزرگ فرهنگی قرار داریم که هر لحظه جوانان ما را تحت بمباران شدید فرهنگی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تنها راه نجات از این بمباران فرهنگی، پناهنده شدن به قرآن کریم است، ابراز داشت: چیزی که مسیر را به سوی ما باز می‌کند، مثلت قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه بوده و صحیفه سجادیه محور وحدت انسانی در عصر حاضر است.

مسئول فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: باید با تمام وجود نسبت به آموزش قرآن کریم تلاش شود و بسیج باید جشنواره‌های مختلف قرآنی در رشته‌های تئاتر، نقاشی، داستان و دیگر هنرها را برگزار کند.

سردار آزادی در پایان با بیان اینکه بسیج و موسسات قرآنی باید خلاء های موجود در امور قرآنی را شناسایی و در رفع آنها بکوشند تصریح کرد: ما باید مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری را پیگیری کنیم چرا که ترویج فرهنگ قرآنی در کشورمان می تواند ضامن حیات بخش آن باشد.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .