تبیان، دستیار زندگی
لزوم معنوی بودن مضمون نامه ای به امام رضا(ع)
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لزوم معنوی بودن مضمون نامه ای به امام رضا(ع)

معنوی بودن مضمون نامه ای به امام رضا

حجت الاسلام سید مختار موسوی، مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل، امروز (8 تیر) در گفتگو با تبیان به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری درخصوص برگزاری جشنواره هایی با محوریت امام رضا(علیه السلام) گفت: در کشوری زندگی می کنیم که دین رسمی ما شیعه اثنی اشعری و الگوی زندگی ایرانیان، الگوی ائمه معصومین(علیهم السلام) است.

وی با تاکید بر تاسی از زندگی ائمه اطهار(علیهم السلام) در مراحل مختلف زندگی به ویژه افتخار دانستن پیروی از آنها، افزود: با وجود اِعراب و فشار برای آوردن امام رضا(علیه السلام) به ایران اما آن حضرت از رسالت اصلی خود، خارج نشد.

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: آن حضرت در دربار مامون آنچه که رسالت ائمه هدی(علیهم السلام) بود را به درستی و شفافیت انجام می داد و با طبقه ستمدیده، محروم و پایین جامعه بیشتر از طبقه مرفه و بالا حشر و نشر داشت.

وی با اشاره به اینکه تاسی از ائمه معصومین (علیهم السلام) موجب بركات زیادی در زندگی می شود، بیان کرد: جشنواره، فیلم، فضای مجازی، تئاتر و تلگرام، ابزار جدیدی هستند که نسل جوان با توجه به فضای جامعه از آنها استفاده می کنند و در سبک زندگی تمام آحاد مردم به ویژه جوانان، نقش مهی و اثرگذاری دارند.

حجت الاسلام موسوی ابراز کرد: با توجه به آلودگی کم و مسموم بودن فضای مجازی باید اینگونه مسائل را در قالب جدید به سمت سبک زندگی دینی و درست، هدایت کنیم.

وی گفت: مردم به نوشتن نامه به امام رضا(علیه السلام) و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بسیار اعتقاد دارند و چه بهتر است که مضمون این نامه ها، معنوی باشد.

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: نامه به امام رضا(علیه السلام) و در یک عمل ظاهری یک خاصیت دارد و آن عمومی کردن خواسته های قلبی مردم است.

وی بیان کرد: افزایش میزان شناخت به علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) با توجه به احاطه آن حضرت به مسائل دینی، اجتماعی، فرهنگی و ... باید مورد توجه قرار گیرد و سنین مختلف جهت نوشتن نامه به آن امام همام به بالا بردن آگاهی خود، اقدام می کنند.

وی با بیان اینكه نوشتن خواسته خود به امام رضا(علیه السلام) باید با توسل و تضرع همراه باشد، ابراز کرد: ائمه هدی(علیهم السلام) همه واسطه ما در پیشگاه خدا هستند و مطلوب است تا از این فرصت ها به خوبی و برای معنویات، بهره گیریم.

حجت الاسلام موسوی گفت: دشمنان اسلام در پی مخدوش نمودن فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) هستند كه باید برای حفظ و صیانت از این فرهنگ ارزشمند و مفید تلاش كرد.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .