تبیان، دستیار زندگی
در جهت بهبود زندگی خانوادگی هیچ كتابی از نظر من بدون جملاتی ( هر چند محدود ) درباره وفا كردن به عهد ، كامل نمی شود. وفای به عهد ، سیاستی قدرتمند و طولانی مدت برای حفظ ارتباطی دائمی با فرد مورد علاقه شما ست.  امكان دارد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به عهد خود وفا كنید

در جهت بهبود زندگی خانوادگی هیچ كتابی از نظر من بدون جملاتی ( هر چند محدود ) درباره وفا كردن به عهد ، كامل نمی شود. وفای به عهد ، سیاستی قدرتمند و طولانی مدت برای حفظ ارتباطی دائمی با فرد مورد علاقه شما ست.  امكان دارد شما اشتباهات زیادی داشته باشید ، ولی با عملی كردن وعده ها ، در روابط شما با دیگران تغییرات مثبتی صورت می گیرد كه اعتماد دیگران را به دلیل داشتن صداقت به سوی شما جلب می نماید. ولی اگر در عمل نمودن به وعده های خود كوتاهی كنید، اطرافیان شما ( حتی خانواده ) صحبت های شما را چندان جـّدی تلقی نكرده یا به كلی نسبت به شما بی اعتقاد می شوند.

مطمئناً هیچ فردی كامل نیست. گاهی به دلایل مختلف در انجام وعده های خود كوتاهی نموده اید، یا وعده خود را فراموش كرده اید یا كاری فوری پیش آمده كه مانع از انجام آن شده است. در اكثر موارد ، این موضوع مشكلی به حساب نمی آید؛ زیرا وفای به عهد ، قضیه ی همه یا هیچ نیست بلكه جریان زندگی است. به عبارت دیگر هدف دستیابی به كمال نیست، بلكه تلاش در جهت عمل كردن به بسیاری از وعده هاست.

عمل به وعده های ظریف و نهفته مهم است. مثلاً اگر به مادر خود بگویید: " فردا صبح با شما تماس می گیرم " تمام سعی خود را بكنید كه آن را عملی سازید. اغلب ، ما صحبت هایی می كنیم ( كه با آن وعده های ظریفی را ایجاد می نماییم) كه كار ما را قدری ساده تر كرده ، یا در آن زمان احساسی خاص به شخص مقابل می دهد. اما در انجام آن كوتاهی كرده و اثر مثبت قصد و نیت خوب خود را محو می كنیم. گاهی با بیان جملاتی مثل : " امروز بعدازظهر با هم بازی می كنیم " یا  قبل از ساعت شش آنجا خواهم بود" ، تعهدی برای خود ایجاد می كنیم ولی آنها را نادیده می گیریم. بالاخره با آوردن دلایل ظاهراً  منطقی مثل " سعی كردم، ولی خیلی گرفتار بودم" به وعده های خود عمل نمی كنیم ، و این برای شخص مقابل تسلی بخش نیست. به نظر اكثر مردم یك وعده تحقق نیافته ، دلیل بر بی اساس بودن سایر تعهدات است.

به یاد داشته باشید حتی اگر می خواهید كاری را انجام دهید، به كسی قولی ندهید. تا وقتی كه  كاملاً مطمئن نشده اید ، امكان انجام آن را مطرح نكنید. می توانید آن را برای شخص مقابل ، امری غیرمترقبه و شادی بخش نمایید. اگر احتمال می دهید با شخصی تماس تلفنی داشته باشید اصلاً نگویید كه با او تماس خواهید گرفت و ... .

با وفای به عهد در حق افراد مورد علاقه خود ، كار كوچكی انجام داده ایم ؛ زیرا با این كار بدگمانی آنان را از خود به حداقل رسانده ایم. ما به آنها می آموزیم كه بعضی از افراد می توانند مورد اعتماد و اعتقاد آنان قرار گیرند. شاید متعجب شوید كه با تحقق وعده های خود تا چه اندازه مردم برای شما و صحبت شما ارزش قائل می شوند. در نتیجه زندگی شما در محیط خانوادگی بسیار زیباتر خواهد شد.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.