تبیان، دستیار زندگی
گردو هم خوشمزه است و هم مغذی. اخیرا نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان داده است که مصرف این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان کلورکتال را در آقایان کاهش می دهد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاهش سرطان روده در آقایان با مصرف گردو

گردو هم خوشمزه است و هم مغذی. اخیرا نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان داده است که مصرف این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان کلورکتال را در آقایان کاهش می دهد.

فاطمه مهدی پور - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
گردو

سرطان کلورکتال سالانه هزاران نفر را در کشورهای مختلف جهان مبتلا می کند. نتایج پژوهشی که محققان آمریکایی انجام داده اند نشان می دهد از 50 سالگی به بعد مصرف روزانه 30 گرم گردو خطر ابتلا به سرطان کولون را در آقایان کاهش می دهد.

محققان برای دستیابی به این نتایج دو گروه از موش های آزمایشگاهی را به صورت جداگانه تغذیه کردند. گروهی با تغذیه عادی و گروهی دیگر روزانه گردو (7 تا 10.5 درصد کالری روزانه شان) دریافت کردند.

میوه های پوسته دار فلور روده را متعادل می سازند

محققان بعد از بررسی های متعدد مشاهده کردند خطر بروز پولیپ آدنوماتوز (تومور خوش خیمی که در 80 درصد موارد منشأ بروز سرطان کولون می شود) در موش های نری که روزانه گردو دریافت کردند 2 تا 3 مرتبه کاهش پیدا می کند.

محققان بعد از بررسی های متعدد مشاهده کردند خطر بروز پولیپ آدنوماتوز (تومور خوش خیمی که در 80 درصد موارد منشأ بروز سرطان کولون می شود) در موش های نری که روزانه گردو دریافت کردند 2 تا 3 مرتبه کاهش پیدا می کند

این نتایج نشان می دهند که میوه های پوسته دار مانند گردو قدرت کنترل و تعادل بخشی به فلور روده را داشته و مانع از بروز و رشد پولیپ می شوند.

به گفته این محققان گردو تأثیری مانند پروبیوتیک ها بر جای می گذارد و به نظر می رسد که این مسئله در موش های نر اتفاق می افتد. در عوض محققان تفاوتی در فلور روده موش های ماده مشاهده نکردند.

متأسفانه سرطان کولون سالانه میلیون ها نفر در سرتاسر جهان را به کام مرگ می کشاند. با این حال زمانی که این بیماری در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود از هر 10 مورد 9 مورد قابل درمان است. از آنجایی که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است بهتر است با داشتن تغذیه مناسب و متنوع خطر ابتلا به برخی بیماری ها را از خود دور کرد.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.