تبیان، دستیار زندگی
علم و ایمان ظرفیت روحی انسان را تقویت می کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علم و ایمان ظرفیت روحی انسان را تقویت می کند

آن علم و ایمانی که خداوند به انسان ها می بخشد علم نورانیت است و باعث می شود تا انسان اهل علم حقیقی شود.

title

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، آیت الله محمدی ری شهری، سه شنبه شب در مراسم رونمایی از آثار ترویجی و بین المللی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث درقم بیان داشت: خداوند نورانیتی در دل انسان های باایمان قرار می دهد که ظرفیت روحی انسان زیاد می شود این امر باعث می شود تا انسان به قدری ظرفیت پیدا کند تا به شرح صدر دست یابد.
رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: شرح صدر موجب افزایش ظرفیت روحی، قلبی و نورانیت دل می شود.
وی با اشاره به ظرفیت علمی در انسان ها اظهار داشت: آن علم و ایمانی که خداوند به انسان ها می بخشد علم نورانیت است و باعث می شود تا انسان اهل علم حقیقی شود.
رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث ادامه داد: علم بدون ایمان انسان را از خودبینی نجات نمی دهد و تنها باعث می شود که انسان به واسطه آن علم در ظاهر بزرگتر شود.
ری شهری به تبیین نهایی مقصد انسان و علم آموزی اشاره و گفت: برخی از اعمال انسان موجب نزدیکی به خداوند و برخی دیگرموجب ایجاد حجاب در انسان و دور شدن وی از مقصد نهایی می شود.
وی افزود: علمی که در انسان حجاب ایجاد می کند علمی است که انسان را از خود پرستی نجات نداده و منیت انسان بزرگتر می شود.
رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث تاکید کرد: اگر علم انسان را در مسیر نور الهی قرار دهد علم حقیقی بوده و اگر چنین نباشد عملی مشکل زا است.
وی در ادامه با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) به مساله شرح صدر پرداخت و ابراز کرد: اعطای شرح صدر به انسان موجب افزایش ظرفیت روحی و قلبی انسان می شود و چنان نورانیتی در دل انسان ایجاد می شود که اگر تمام دنیا را به وی بدهند ظرفیت روحی آن پر نمی شود.
ری شهری بیان کرد: علامت اینکه دل انسان نورانی می شود این است که دل انسان از دنیا کنده شده و هر عمل و اقدام وی در راه خدا است.
وی تاکید کرد: تمامی اعمال و کردار انسان از نوشتن و تالیف کتاب و هر اقدامی که صورت می دهد همه باید برای خدا باشد تا حجاب ها را کنار برده و دلها را نورانی کند.
رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث ضمن تاکید بر استفاده معنوی از روزهای ماه مبارک رمضان بیان کرد: در این ماه باید به دنبال کندن از دنیا رفت تا حجاب دل کنار برود.


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.