تبیان، دستیار زندگی

8 راه حل موثر برای آلرژی

حتما مشتاق هستید بدانید که چطور می‌توان علائم آلرژی را کاهش داد، اما باید بگویم برای هر فردی یک راه حل متفاوت وجود دارد. به همین خاطر نیاز به آزمون و خطا برای پیدا کردن علت بروز واکنش آلرژیک و پیدا کردن راه حل آن وجود دارد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب حکیمی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آلرژی، علائم آلرژی، درمان آلرژی،

برای برخی افراد آلرژی چیزی بیش از یک حساست خفیف نیست، اما برای گروهی دیگر یک مانع بزرگ در زندگی روزانه محسوب می‌شود. اگر شما جز دسته ی دوم هستید شاید مستعد ابتلا به عطسه های مداوم و غیر قابل کنترل و حملات آلرژی ناشی از آسم و اگزما باشید.

حتما شما مشتاقید بدانید که چطور می‌توان این علائم را کاهش داد، اما باید بگویم برای هر فردی یک راه حل متفاوت وجود دارد، زیرا آلرژی به هر فردی به گونه ای خاص و متفاوت ضربه می زند. به همین خاطر نیاز به آزمون و خطا برای پیدا کردن مسبب بروز واکنش آلرژیک و پیدا کردن راه حل آن وجود دارد. ما از افراد مبتلا به آلرژی خواستیم یافته‌های خود را به اشتراک بگذارند، شاید یکی از آنها به شما کمک کند.

صبح زود ورزش کنید

آلرژی به گرده‌های فصلی بسیار آزاردهنده است. بهتر است برای به حداقل رساندن ناراحتی‌تان، صبح زود قبل از آنکه هوا گرم شود ورزش کنید و در عوض تمام تلاش‌تان را به کار بگیرید تا در گرمای بعد از ظهر فعالیت‌های سبک‌تری انجام دهید.

آب و هوای گرم و خشک بدترین نوع برای افراد مبتلا به آلرژی است، زیرا در این نوع آب و هوا دانه‌ها‌ی گرده بیشتر و بهتر پراکنده می‌شوند. بنابراین اگر اهل ورزش هستید، باید برنامه روزانه‌تان را طوری تنظیم کنید که انجام فعالیت‌های بدنی و هر کار سنگین دیگری قبل از گرم شدن هوا تمام شود.

طب سوزنی سبب بهبودی علائم در بسیاری از افراد مبتلا به آلرژی می‌شود

 

دوش شبانه‌ی قبل از خواب معجزه می‌کند

تغییر آب و هوا و شروع فصل آلرژی بهترین زمان برای تنظیم یک برنامه‌ی منظم برای دوش شبانه  است. شستشوی گردوغبار موجب پاک شدن سینوس ها و داشتن خوابی راحت در شب می‌شود.

با طب سوزنی آرامش را بازگردانید

برخی افراد نسبت به دانه‌ها‌ی گرده و هر آنچه که در فصل بهار شکوفا می‌شود حساسیت دارند. برای بعضی از آنها ثابت شده که تنها طب سوزنی بهترین راه تسکین است. پس از دو یا سه جلسه می‌توان علائم آلرژیک را از بین برد. اگر قبل از شروع فصل آلرژی برای پیشگیری از طب سوزنی کمک بگیرید می‌توان گفت با شروع فصل آلرژی، تقریبا هیچ علائمی در شما بروز پیدا نخواهد کرد.

طب سوزنی یک روش سنتی مربوط به چین باستان است و بررسی های زیادی بر روی این روش صورت گرفته و ثابت شده این روش سبب بهبودی علائم در بسیاری از افراد مبتلا به آلرژی می‌شود.

سینوس‌هایتان را پاکسازی کنید

برخی افراد به درختان و گیاهان هرز حساس هستند. به این افراد و البته همه ی مبتلایان به آلرژی پیشنهاد می‌شود حداقل دو بار در روز سینوس هایشان را با سرم شستشو بشویند. صبح قبل از خروج از منزل و شب قبل از خواب بهترین زمان است. اگر در خانه حیوان خانگی دارید، بهتر است این کار را سه بار انجام دهید.

شستشوی سینوس ها موجب پاک شدن موکوس های اضافی که باعث گرفتگی بینی می‌شوند گشته و همچنین پاک شدن مواد آلرژن را به دنبال دارد.

عسل، لیمو ترش،

هر روز به میزان مشخصی عسل بخورید

عسل آلرژی فصلی را کاهش می دهد آن هم اگر عسل طبیعی بوده و با آب داغ و آب لیمو و سرکه ی سیب مصرف شود. بسیاری معتقدند که عسل به دلیل داشتن اندکی دانه ی گرده موجب کاهش حساسیت سیستم ایمنی به آلرژن های خارجی می‌شود و باید بگویم که مطالعات زیادی نشان داده است که عسل خاصیت ضدالتهابی داشته و سرفه را تسکین می دهد.
ولی حواستان را جمع کنید: هرگز نباید عسل را به کودک زیر یک سال بدهیم، زیرا ممکن است حساسیت های بسیار زیاد و شدید ایجاد کند.

قبل از بروز علائم، دارو مصرف کنید

برای مثال اگر به چمن ها و هر آنچه که در محیط بیرون از خانه با آن مواجهه می شوید، حساس هستید، قبل از ترک خانه داروی ضد آلرژی تان را مصرف کنید و مصرف آن را به بعد از بروز علائم واگذار نکنید. در این صورت دیگر دچار حساسیت نخواهید شد.

بگذارید هوا در اتومبیل‌تان گردش کند

اگر مجبور به رانندگی هستید، بهتر است پنجره های ماشین را بالا نگه دارید و به جایش از سیستم گردش هوا کمک بگیرید تا کمتر با هر ماده ی آلرژی زا (آلرژن) در تماس باشید.

محصولات لبنی را از برنامه غذایی‌تان حذف کنید

بسیاری از مردم اعتقاد دارند که شیر و برخی محصولات لبنی دیگر موجب تحریک آلرژی می‌شود. برخی افراد با قطع مصرف این گونه مواد دیگر نیازی به مصرف دارو پیدا نمی کنند. بهتر است اگر شما هم دچار آلرژی هستید، برای مدتی این روش را امتحان نمایید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.