تبیان، دستیار زندگی
مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و اسلامی و دانشگاه پیام نور به منظور آموزش های مشترک در زمینه قرآن کریم به ویژه در حوزه نهضت فهم قرآن در نمایشگاه قرآن برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تفاهم نامه قرآنی وزارت ارشاد و دانشگاه پیام نور به امضاء رسید

مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و اسلامی و دانشگاه پیام نور به منظور آموزش های مشترک در زمینه قرآن کریم به ویژه در حوزه نهضت فهم قرآن در نمایشگاه قرآن برگزار شد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

تفاهم نامه قرآنی وزارت ارشاد و دانشگاه پیام نور به امضاء رسید

به گزارش تبیان، در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و اسلامی و دانشگاه پیام نور که روز یکشنبه 30 خرداد ماه در نمایشگاه قرآن برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین "محمدرضا حشمتی"، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مقدمات به امضاء رسیدن چنین تفاهم نامه ای با وزارت علوم نیز آماده شده است، گفت: دانشگاه ها به آیات قرآنی نزدیک تر هستند پس باید با مفاهیم آن نیز آشنا تر باشند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: دانشجویان و اساتید علاوه بر آشنایی با قرآن کریم باید مفاهیم این کتاب آسمانی را نیز به جامعه منتقل کنند.

همچنین در این نشست، "نجفی"، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: برای رشد و توسعه فعالیت های قرآنی در این دانشگاه به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی دولتی که بیش از 700 هزار دانشجو و چهار هزار عضو هیأت علمی را به خود اختصاص داده است ؛درصدد هستیم از ظرفیت های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق این مهم استفاده کنیم.

وی با اشاره به تأکیدات شامگاه گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه ها بر روی فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها، ادامه داد: امام خمینی(ره) نیز معتقد بودند سرنوشت کشور از دانشگاه ها تعیین می شود. مطمئنا دانشگاهی که اساتید و دانشجویان آن با آموزه های اسلامی و قرآنی پیوند خورده اند می توانند به خوبی سرنوشت کشور را تعیین کنند.

نجفی خاطرنشان کرد: دانشجویان و اساتید از ظاهر قرآن دوری و با تدبر در قرآن و مفاهیم این کتاب آسمانی فعالیت های خود را توسعه بدهند. اگر دانشگاه و اساتید ما با تفکر قرآنی پیوند بخورند مسلما رسیدن به افق علمی و شتاب در رشد علمی کشور نیز تضمین خواهد شد.

گفتنی است، در بخش تعهدات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این تفاهم نامه بر روی نکاتی مانند برگزاری دوره های تربیت مربی مفاهیم قرآن کریم در میان جامعه دانشگاهیان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، برگزاری نشست ها و همایش های تخصصی مفاهیم قرآن کریم با رویکرد ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی و مشارکت و حمایت در تامین منابع و متون آموزشی دوره های مفاهیم قرآن کریم تأکید شده است.

لازم به ذکر است،فراهم سازی بستر نرم افزاری مشارکت دانشگاهیان در آزمون های سراسری قرآن و عترت و اعطای گواهی نامه برای شرکت کنندگان در دوره های تربیت مربی مفاهیم قرآن کریم و قبول شدگان در آزمون های سراسری قرآن و عترت نیز بخش دیگری از تعهدات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این تفاهم نامه آمده است.

شایان ذکر است، در بخش تعهدات دانشگاه پیام نور نیز روی مباحثی مانند پیش بینی و اختصاص امکانات مورد نیاز برای اجرای فعالیت های مرتبط با موضوع تفاهم نامه، پیش بینی و تأمین مکان مناسب برای برگزاری دوره های تربیت مربی مفاهیم قرآن کریم و همچنین آزمون های سراسری قرآن و عترت و نیز تبلیغات و اطلاع رسانی دوره ها، نشست ها، همایش های تخصصی و همچنین فرایند ثبت نام و شرکت در آزمون های سراسری قرآن و عترت به تمامی مراکز و واحدهای تابعه در سراسر کشور تأکید شده است.

گفتنی است، همکاری در برگزاری آزمون های سراسری قرآن و عترت در سراسر کشور در چارچوب دستورالعمل های مصوب و ابلاغی با هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین اعلام اطلاعات کامل مراکز و واحدهای تابعه متقاضی شرکت در دوره های تخصصی و آزمون های سراسری قرآن و عترت به منظور فعالسازی در سامانه ثبت نام حسب نظر معاونت قرآن و عترت نیز از دیگر تعهدات دانشگاه پیام نور در این تفاهم نامه قرآنی است.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از 24 خرداد تا 8 تیر مصادف با 7 تا 22 ماه رمضان به مدت 16 روز از ساعت 18 تا 23:30 واقع در مصلی تهران برگزار می شود.