تبیان، دستیار زندگی
اجرای نقالی از سوی چند تن از کودکان در چهارمین شب از برگزاری نمایشگاه فرهنگی قرآنی فصل نیایش مورد تحسین بازدیدکنندگان قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنر نقالی کودکان در نمایشگاه قرآنی فصل نیایش

title

اجرای نقالی از سوی چند تن از کودکان در چهارمین شب از برگزاری نمایشگاه فرهنگی قرآنی فصل نیایش مورد تحسین بازدیدکنندگان قرار گرفت.

دو کودک 5 و 8 ساله با اجرای هنر نقالی در پردیس فرهنگی قرآنی فصل نیایش که در پارک قیطریه تهران برگزار می‌شود مورد استقبال و تحسین مردم روزه‌دار قرار گرفت.

استاد کرم زاده که تاکنون بیش از 200 کودک را برای حفظ شاهنامه و اجرای هنر نقالی آموزش داده در این‌ باره گفت: در عصری که بیشتر اوقات کودکان و نوجوانان صرف گذراندن وقت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شده است، آموزش‌های هنری به‌ویژه هنر باستان همچون نقالی که از جلوه‌های اصیل در نمایش‌های سنتی ایران است، می‌تواند بهترین ارتباط با مخاطب را که بر پایه سنت قصه‌خوانی و برخوردار از یک نوع آگاهی و تسلط بر قواعد و آموخته است، برقرار کند.

او که بازنشسته وزارت آموزش‌وپرورش است از این هنر دفاع می‌کند و می‌گوید: نقال یکی از چهره‌های مهم در بازیگری سنتی ایران است و هنر نقالی نیز همچون دیگر نمایش‌های سنتی بر اساس ضرورت‌های اجتماعی پدید آمده و تا به امروز به ما رسیده است.

علاوه بر اجرای نقالی از دیگر برنامه‌های شب چهارم نمایشگاه فرهنگی قرآنی فصل نیایش می‌توان به اجرای نمایش طنز با موضوع دفاع مقدس و نمایش عروسکی و برگزاری مسابقه برای کودکان اشاره کرد که با استقبال بازدیدکنندگان همراه بود.

نمایشگاه فرهنگی قرآنی فصل نیایش تا پایان ماه مبارک رمضان همه‌روزه از ساعت 19 الی 23 در پارک قیطریه تهران برگزار می‌شود.


هنرانلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .