تبیان، دستیار زندگی
در این مطلب به بررسی ٢ اپلیکیشن اندرویدی در زمینه مدیریت پیامک ها می پردازیم. یک برنامه خارجی و یک برنامه ایرانی.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیریت پیامک، با برنامه خارجی یا ایرانی؟!

در این مطلب به بررسی ٢ اپلیکیشن اندرویدی در زمینه مدیریت پیامک ها می پردازیم. یک برنامه خارجی و یک برنامه ایرانی.

فرآوری: سید محمد امین سعادت- بخش دانش و زندگی تبیان

هدهد

KK SMS

KK SMS اپلیکیشنی همه فن حریف برای ارسال و دریافت پیامک است که امکانات جذابی مانند صندوق خصوصی، لیست سیاه، ابزار پشتیبان گیری از پیامک ها و ... در پوسته ی مارشملویی برنامه در اختیار شما قرار خواهند گرفت.
با وجود آنکه پیام های اینترنتی و اپلیکیشن های پیام رسان مانند تلگرام یا واتس اپ در حال حکم فرمایی مطلق بر دنیای پیام ها هستند اما همچنان پیامک ها یکی از بخش های جدا نشدنی ارتباطات هستند به طوری که وجود آن ها برای بسیاری از امور ضروری است. برای مثال هر میزان هم که اپلیکیشن های پیام رسان اینترنتی در دل مردم نفوذ کنند اما همچنان برای استفاده خدماتی همچون اطلاع رسانی های بانک، ثبت نام های سازمانی و ... نیازمند وجود پیامک ها هستیم. حتی خود اپلیکیشن های پیام رسان نیز برای راه اندازی اولیه به پیامک تایید نیاز دارند که همین موضوعات نشان دهنده ی ارزش و اهمیت بالای پیامک ها در عصر ارتباطات است. از همین رو وجود اپلیکیشنی زیبا و پرامکانات برای مدیریت کامل بر ارسال و دریافت پیامک ها امری ضروری به حساب می آید. تاکنون نیز در زومیت اپلیکیشن های مختلفی را در رابطه با همین موضوع معرفی کرده ایم که KK SMS یکی دیگر از این اپ ها بوده که به دلیل ظاهر جذاب خود که به نوعی محیط اپلیکیشن پیامک اندروید Marshmallow را شبیه سازی کرده است موفق به جلب نظر کاربران بسیاری شده است.

اپلیکیشن

اما همه چیز به ظاهر زیبا و جذاب این برنامه خلاصه نمی شود و KK SMS به امکانات فوق العاده ای نیز مجهز شده است. برای شروع به دو امکان کاربرپسند یعنی Private Box و Blocker اشاره می کنیم. توسط امکان اول می توانید اشخاص مهمی که ترجیح می دهید گفتگوهایتان با آن ها خصوصی باقی بماند را به Private Box منتقل کنید. این بخش به نوعی یک صندوق خصوصی و مهروموم شده است که برای دسترسی به گفتگوهایی که در این بخش قرار دارند نیازمند وارد کردن رمز عبور خواهید بود. از همین رو می توانید به سادگی هرچه تمام تر و بدون نیاز به قرار دادن رمز عبور کلی روی اپلیکیشن KK SMS، گفتگوهای خصوصی خود را از چشم دیگران دور نگه دارید. بخش Blocker نیز در این روزهای اوج تبلیغات مانند یک نعمت بزرگ خواهد بود و می توانید با صرف کمی زمان و بلاک کردن شماره های تبلیغاتی، بعد از مدتی دریافت پیام های تبلیغاتی را به صفر برسانید.

امکان بسیار جالبی نیز که در KK SMS وجود دارد قابلیت ارسال پیامک های امنیتی با عنوان Net Message است که ظرف مدت 24 ساعت به طور خودکار از گوشی مقصد حذف می شوند. بیش از 800 اموجی نیز در KK SMS وجود دارد تا بتوانید به سادگی هرچه تمام تر احساسات خود را مانند گفتگوهای آنلاین با اموجی های دوست داشتنی به نمایش بگذارید. اگر از یک گوشی دو سیم کارته برخوردارید نیز مشکلی نیست چرا که این اپلیکیشن قادر به مدیریت همزمان هر دو سیم کارت شما در ارسال یا دریافت پیامک خواهد بود. زمانبندی پیامک ها برای ارسال در آینده، امکان تاخیر در ارسال (برای مواقعی که از ارسال یک پیامک پشیمان شده اید)، امکان پشتیبان گیری از پیامک ها، امکان شخصی سازی فونت و ظاهر برنامه، برخوداری از ویجت نمایش اینباکس در صفحه خانگی و ... از دیگر ویژگی های جذاب KK SMS به حساب می آیند.

اپلیکیشن ایرانی هدهد

هدهد

این روزها با رواج پیام رسان هایی مانند تلگرام، واتس اپ و..، کمتر کسی پیدا می شود که پیام های خود را از طریق پیامک (SMS) ارسال کند و با توجه به امکانات فراوان پیامرسان های ذکر شده و همچنین قیمت ارزان ارسال پیام از طریق اینترنت نسبت به قیمت پیامک (SMS)، بیشتر کاربران موبایل به اپلیکیشن پیش فرض مدیریت پیامک موبایل خود بسنده می کنند و نیازی به نصب و تست تجربه دیگر برنامه های مدیریت پیامک (SMS) نمی بینند.

اما گروه برنامه نویسی خوش ذوق "رویاهای دیجیتال" آمده اند که این وضع را تغییر بدهند و با دست گذاشتن بر نکته آزاردهنده پیامک ها یعنی فیلترینگ هوشمند پیام های مزاحم تبلیغاتی، شما را مجاب به استفاده از برنامه مدیریت اس ام اس جدید کنند.

معرفی اپلیکیشن:

هدهد اولین پیام رسان رایگان هوشمند مبتنی بر اس ام اس و اینترنت(به زودی) است که مزایایی نسبت به پیام رسان پیش فرض آندروید دارد.
سیستم فیلترینگ هوشمند پیام های مزاحم و تبلیغاتی با قابلیت تشخیص پیام های مهم مانند بانک، کد فعال سازی و.. ، یکی از بارزترین مزیت های این برنامه است.
قابلیت شخصی سازی و تغییر تم، از دیگر قابلیتهای این برنامه است.
همچنین ارسال استیکر و کارت پستال، پشتیبانی از  دوسیم کارت، وجود بانک بزرگی از پیام های اماده، خلاصه ساز پیام، ارسال پیام تبریک زمان بندی شده و پوشه بندی از دیگر قابلیت های مهم این برنامه است.

هدهد


رابط کاربری و گرافیکی و کارکرد:


رابط کاربری اپلیکیشن هدهد همانطور که انتظار می رود ساده و روان است. و همه دکمه ها بخوبی چیده شده اند. چابکی و سبک بودن این اپلیکیشن نسبت به غول مدیریت SMS گوگل یعنی Hangouts اولین چیزی بود که بنظر می رسد.
شخصی سازی فوق العاده ساده و زیبای هدهد از دیگر امتیازات مثبت این اپلیکیشن بومی نسبت به رقبای خارجی است.
قابلیت ارسال استیکرهای بسیار زیبا و فارسی به دیگر کاربرانی که از مدیریت پیامک هدهد استفاده می کنند در این اپلیکیشن تعبیه شده است و بنظر می رسد در حال حاضر تنها راه درآمد سازندگان از این اپلیکیشن امکان خرید استیکرهای ویژه و جدید با استفاده از بسته هدهدها است.
اما در این بین برجسته ترین نقطه قوت این اپلیکیشن سیستم هوشمند ضد تبلیغ است که به ادعای سازنده، قابلیت تشخیص پیام های مهم مانند بانک، کد فعال سازی و.. ، در آن تعبیه شده است تا شما بتوانید بدون هیچ مشکلی و با خیال راحت آن را فعال کنید. اگر شما می خواهید یک سامانه پیامکی را که تشخیص می دهید پیامشان برایتان مهم است را از لیست خارج کنید براحتی با وارد کردن آن به قسمت لیست سفید این کار امکان پذیر است.
با سختگیری فراوان از نواقص و نقاط نه چندان جذاب این اپلیکشن میتوان به عدم ارائه فونت های مختلف فارسی و همچنین بدون فونت متن پیامک ها اشاره کرد. قسمت نوتیفیکیشن پیام های دریافتی هم می تواند گرافیک شکیل تر و زیباتری داشته باشد. در ضمن بنظر می رسد هدهد در حال حاضر خود را بصورت اجباری نمی تواند جایگزین اپلیکیشن مدیریت پیامک پیشفرض اندروید کند؛ که امیدواریم در نسخه های آتی همه این مشکلات رفع گردد.


سخن پایانی:


در کل این اپلیکیشن را می توان از همه لحاظ کامل دانست. و بسختی می توان خرده ای به آن گرفت چرا که همه امکانات ضرور در آن تعبیه شده است و با یک بار استفاده شما را قانع می کند که آن را جایگزین پیام رسان پیش فرض گوشی خود قرار دهید.
جا دارد به این مورد اشاره کنیم اپلیکیشن هدهد از معدود اپلیکیشن های حرفه ای ایران است که باید توسط کاربران حمایت و استفاده شود چراکه با دقت بر آن متوجه می شوید تیم سازنده زحمات بسیاری جهت ساخت و طراحی آن کشیده اند.

اپلیکیشن هدهد را می توانید از بازار دانلود کنید.


منبع: زومیت / کافه دولوپرز