تبیان، دستیار زندگی
استقلال در خانه هم بی خطر بود جمعه 13/11/1385 ساعت 30:15 ورزشگاه: آزادى استقلال صفر مس كرمان صفر داور: مسعود مرادى اخطار: محسن زاهدى، رسول میرطرقى، آدریانو آلوز، على قربانى و عباس محمدى (مس) على انصاریان، على علیزاد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال صفر ـ مس كرمان صفر

استقلال در خانه هم بی خطر بود


جمعه 13/11/1385

ساعت 30:15

ورزشگاه: آزادى

استقلال صفر

مس كرمان صفر

داور: مسعود مرادى

اخطار: محسن زاهدى، رسول میرطرقى، آدریانو آلوز، على قربانى و عباس محمدى (مس) على انصاریان، على علیزاده، فرزاد مجیدى و بهشاد یاورزاده (استقلال)

تماشاگر: ?? هزار نفر

استقلال: وحید طالب لو، امیرحسین صادقى، محمود فكرى، پیروز قربانى، على انصاریان (داسیلوا 90 )، میثم بائو، اصغر طالب نسب (مجتبى جباری 46) ، بهشاد یاورزاده، فرزاد مجیدى (محمد نوازی 79 )، مرتضى هاشمى زاده و على علیزاده

سرمربى: صمد مرفاوى

مس كرمان: عباس محمدى، رسول میرطرقى، هادى تلقینى، ابراهیم تقى پور، محسن زاهدى، علیرضا دغاغله، شاهین خیرى، محمود پوراسدالله (حمیدرضا شرفی 60 )؛ على قربانى (على مولا 63 )؛ علا عبدالزهرا (امیر الوندى 87 )؛ و آدریانو آلوز

سرمربى: نادر دست نشان

استقلال نزدیكترین تعقیب كننده سایپاى صدرنشین نتوانست از فرصت به دست آمده براى كم كردن فاصله استفاده كند و با یك تساوى خانگى مقابل مس نشان داد حالا در بعد نتیجه گیرى نیز عاجز است.

آبى ها كه احتمالاً از این هفته شاهد تغییراتى در كادر فنى خود خواهند بود به مراتب بازى منظم ترى نسبت به دیدارهاى رفت ارایه كردند اما غیبت یك بازیكن همه كاره به نام حسین كاظمى و عدم توانایى مهاجمان این تیم در گلزنى مانع از برترى شان شد.

در سوى مقابل مس كرمان که 2-3 هفته ای را با افت پشت سرگذاشته بود در غیبت بهترین مهاجم خود پا به میدان رقیب گذاشت و در اولین حضورش در ورزشگاه آزادى نتیجه قابل قبولى كسب كرد.

مسى ها با تمركز بیشتر در خط میانى و استفاده از مهره هاى دونده اى مثل خیرى و قربانى سعى در متوقف كردن بازیسازان نه چندان بازیساز آبى ها مثل انصاریان و بائو داشتند كه در این كار هم موفق نشان دادند. در پیشانى خط حمله مس نیز وجود مهره شاخصى مثل آدریانو آلوز كه به تنهایى عرصه را براى مدافعان حریف تنگ كرده بود غنیمتى به شمار مى آمد.

بازى در نیمه نخست بیشتر در میانه میدان جریان داشت و موقعیت هاى مسلم گلزنى براى هیچ كدام از 2 تیم به وجود نیامد. تنها آلوز و دیگر عناصر تهاجمى مس در 45 دقیقه اول در چند نوبت اقدام به شوتزنى سمت دروازه حریف كردند كه طالب لو از پس آنها به خوبى برآمد.

در نیمه دوم چهره دیگرى از استقلال رو شد و مرفاوى كه مجتبى جبارى را به میدان فرستاده بود با اتكا به این مهره خلاق در پى ایجاد موقعیت و برترى برآمد. بازى آبى ها در 45 دقیقه دوم شكل بهترى گرفت و شاگردان دست نشان تحت تأثیر حملات آبى ها به دفاع پرداختند.

روند حركتى استقلال بهتر شد اما نتیجه اى حاصل نشد تا سایه تئودى یونگ كه در جایگاه ویژه ورزشگاه نظاره گر عملكرد شاگردان آینده اش بود به نیمكت بى خلاقیت استقلال نزدیك شود.

عدم دقت و ناتوانى مهاجمان استقلال در چند نوبت نیز مانع از نتیجه گیرى این تیم شد تا نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا همچنان از این مشكل رنج ببرد.

استقلال در طول 90 دقیقه به غیر از چند دوره 5 تا 10 دقیقه ای نشان داد همچنان در ایجاد تغییرات تاكتیكى و تنوع حملاتى كه براى رسیدن به دروازه حریف لازم است عاجز است و مربیانش هم تلاشى براى بهتر شدن اوضاع به خرج نمى دهند یا اینكه دانش این كار را ندارند.

با نتیجه اى كه استقلال گرفت خیال سایپا از نبردنش راحت شد چرا كه فاصله 6 امتیازى این 2 تیم حفظ شد و خطرى متوجه جایگاه رفیع نارنجى ها نشد. در عوض آبى ها سایه تهدید سپاهان كه به ? قدمى اش رسید را حس كردند و دیدند كه پرسپولیس هم نگاهى به جایگاه آنها دارد تا حساب كار دستشان بیاید.

در حاشیه دیدار استقلال - مس

* دیدار تیم هاى استقلال و مس كرمان در حالى با تساوى بدون گل به پایان رسید كه مربى جدید این تیم از جایگاه ویژه نظاره گر این دیدار بود.

* اسكوربورد ورزشگاه آزادى، 15 دقیقه پایانى مسابقه برق شیراز و پرسپولیس را پخش كرد كه طرفداران استقلال پس از هدر رفتن موقعیت هاى پرسپولیس، علیه این تیم شعار مى دادند.

* تئودور یونگ به همراه برادرش و مترجم سابق آرى هان از جایگاه ویژه این مسابقه را تماشا كرد. او نكاتى را یادداشت مى كرد.

* قبل از شروع مسابقه همه مربیان استقلال به همراه نظرى جویبارى به سمت نیمكت مس كرمان رفتند و به آنها خوشامد گفتند.

* از بازیكنان استقلال بائو و مجیدى به سمت نیمكت مس رفتند و در نقطه مقابل شاهین خیرى و آلوز از تیم مس به سمت نیمكت آبى پوشان آمدند تا با اجازه از مربیان سابق در مسابقه شركت كنند.

* مقداد نجف نژاد مدیرعامل باشگاه استقلال براى ورود به ورزشگاه با مشكلاتى مواجه شد زیرا مسؤولان درهاى ورودى او را نشناخته بودند كه پس از حل این مشكل وى توانست از جایگاه ویژه مسابقه را تماشا كند.

* مسعود مرادى داور این مسابقه قبل از شروع بازى از دروازه بان استقلال خواست تا كاپشن ورزشى اش را از تن خارج كرده و با پیراهن شماره دار درون دروازه آبى پوشان قرار بگیرد.

* مجتبى جبارى قبل از ورود به زمین مسابقه با تشویق شدید تماشاگران مواجه شد، همچنین از اواسط نیمه دوم تماشاگران با تشویق منصوریان و نوازى خواهان حضور این 2 بازیکن در تركیب استقلال شدند.

* فرزاد مجیدى كه در دقیقه 79 از بازى بیرون آمد و جایش را به نوازى داد علت تعویض خود را فریاد تماشاگران مى دانست. او با اشاره دست اعتراضش را به این تعویض نشان داد.

مرفاوی: بضاعت استقلال بیش از بازی مقابل مس نیست

سرمربی تیم استقلال تهران گفت: بضاعت تیم استقلال در شرایط فعلی بیش از آنچه كه در دیدار مقابل مس دیدیم، نیست.

صمد مرفاوی پس از پایان دیدار تیم‌های استقلال تهران و مس كرمان‌ در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در 45 دقیقه نخست، بسیار بد بازی كردیم و بازیكنان انتظارات ما را انجام ندادند اما، در نیمه دوم با صحبت‌هایی كه انجام شد، استقلال به مراتب بازی بهتری را انجام داد. به مس‌كرمان تبریك می‌گویم و امیدوارم در بازی‌های آینده، استقلال نتایج بهتری بگیرد.

مرفاوی در مورد اضافه شدن «یونگ» به كادر فنی استقلال نیز گفت: در این مورد توضیحی ندارم، چرا كه او را تاكنون ندیده‌ام كه بخواهم با وی صحبت كنم. در هر صورت آنچه كه اكنون مشخص است، این است كه من سرمربی تیم استقلال هستم و در سایر موارد بهتر است از كسانی كه با «یونگ» مذاكره كرده‌اند، سؤال شود.

وی در مورد نظر قلعه‌نویی مبنی بر فعالیت «مرفاوی» به عنوان سرمربی و حضور یونگ به عنوان مربی نیز اظهار كرد: این همان چیزی است كه من می‌گویم، در هر صورت از ابتدای فصل قرار بود یك مربی خارجی به كادر فنی اضافه شود اما، با تغییراتی كه در مدیریت باشگاه به وجود آمد، آنچه كه انتظار داشتیم عملی نشد. اكنون شرایط بهتر شده است و می‌توانیم یك مربی خارجی به كادر فنی اضافه كنیم.

مرفاوی در مورد اظهارات «یونگ» كه اعلام كرده است، تصمیمات اجرایی را در تیم خواهد گرفت، گفت: صحبت‌هایم را در این زمینه كرده‌ام و باید دید مسؤولان باشگاه چه تصمیمی می‌گیرند.

وی به این سؤال كه آیا حاضر است به عنوان دستیار «یونگ» كار كند، پاسخ نداد.

مرفاوی در مورد وضعیت تیم استقلال گفت: بضاعت استقلال همین اندازه است كه امروز در بازی دیدید و باید برای تقویت تیم، بازیكنان جدیدی را اضافه كنیم اما، تاكنون نتیجه‌ای از مذاكرات‌مان نگرفته‌ایم.

وی در مورد احتمال حضور «آرش برهانی» در تیم استقلال گفت: این پیشنهاد مطرح شد و نظر ما نیز مثبت بود اما، اینكه كار به كجا كشیده‌ است را بی‌اطلاع هستم.

مرفاوی در مورد فرصت كوتاه باقی‌مانده برای اعلام اسامی این تیم به منظور شركت در لیگ قهرمانان آسیا نیز خاطرنشان كرد: نمی‌توانم بی‌دلیل وعده بدهم؛ ما باید برای لیگ قهرمانان آسیا تقویت شویم، درخواست‌هایم را به باشگاه اطلاع داده‌ام و امیدوارم مسؤولان باشگاه نیز به فكر باشند، البته ما مشكلات باشگاه را نیز درك می‌كنیم.

مرفاوی در مورد وضعیت مدیریت باشگاه استقلال گفت: نجف‌نژاد مدیر باشگاه است و من نمی‌توانم در مورد وظایف مدیرعامل اظهار نظر كنم.

مرفاوی در مورد اعتراض‌های تماشاگران پس از پایان بازی نیز گفت: اگر بازی را می‌بردیم نیز این اعتراض‌ها وجود داشت.

سرمربی تیم مس كرمان گفت: استقلال را وادار كردیم مطابق میل ما بازی كند.

به گزارش (ایسنا)، نادر دست‌نشان در پایان دیدار تیم‌های استقلال تهران با مس كرمان در جمع خبرنگاران اظهار كرد: بازی دشواری را برابر استقلال انجام دادیم، چرا كه استقلال در این بازی قصد داشت تا به صدر جدول نزدیك شود اما، با اتخاذ تدابیر ویژه‌ی دفاعی بخصوص در نیمه‌ی دوم استقلال را مجبور به استفاده از كناره‌های زمین كردیم كه دروازه‌بان و مدافعان مس نیز به خوبی توپ‌های ارسالی استقلالی‌ها را دفع كردند. بسیار خوشحالم كه بازیكنان مس، هوشمندانه بازی كردند و توانستیم در برابر تیم بزرگ استقلال نتیجه بگیریم.

وی ادامه داد:می‌خواستیم راه بازیكنان استقلال به عمق خط دفاعی را مسدود كنیم كه همین اتفاق نیز افتاد و استقلالی‌ها مجبور شدند، بازی دلخواه ما را انجام دهند و اگر در نیمه‌ی دوم استقلال شانس گلی نیز داشت،‌ بر روی ارسال توپ از كناره‌ها بود كه ما توانستیم با كار گروهی در مقابل حركات آنها موفق شویم.

دست‌نشان در مورد تیم استقلال نیز گفت: امیدوارم مشكلات این تیم بزرگ حل شود؛ استقلال در كارهای تركیبی و سرعتی ضعف دارد كه البته شاید با آمدن مجتبی جباری، این موضوع حل شود. در هر صورت استقلال به آرامش بیشتری نیاز دارد.

سرمربی مس كرمان ادامه داد: در این دیدار هدف ما پیروزی بود اما، از نتیجه‌ی مساوی نیز راضی هستیم؛ می‌دانستیم كه باید شرایطی به وجود آید تا بازیكنان استقلال از حوصله خارج شوند كه همین اتفاق نیز افتاد و ما توانستیم با استفاده از اشتباهات آنها موقعیت‌های بیشتری به دست آوریم كه اگر كمی خودباوری بین بازیكنان مس وجود داشت، اكنون تیم ما هر سه امتیاز این بازی را كسب كرده بود.

دست‌نشان در ادامه خواهان توجه بیشتر رسانه‌ها به تیم مس كرمان شد و افزود: در این فصل ما بازیكنان زیادی را به دلیل مصدومیت بر روی چمن مصنوعی، از دست دادیم اما، هیچ‌یك از تیم‌های لیگ برتری كه به كرمان آمده‌اند این مشكل را نداشتند. از سوی دیگر بازیكنان عراقی مس نیز به دلیل همراهی تیم ملی كشورشان نزدیك به 9 بازی در كنار تیم حضور نداشتند، بنابراین باید این مشكلات مس در طول فصل در نظر گرفته شود. امیدوارم مطبوعات نگاه با محبت‌تری به تیم مس داشته باشند.

وی در مورد ورزشگاه تیم مس نیز گفت: ورزشگاه چمن امام علی (ع) تا اردیبهشت‌ماه سال آینده آماده می‌شود.

فقر گلزن در فولاد شهر