تبیان، دستیار زندگی
طرح جمع خوانی قرآن کریم طرحی موفق در آشناکردن بیشتر جوانان با قرآن است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طرح جمع خوانی قرآن کریم طرحی موفق در آشناکردن بیشتر جوانان با قرآن است

طرح جمع خوانی قرآن کریم

تبیان به نقل از گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی روز شنبه در جلسه شورای گسترش فعالیت های قرآنی آذربایجان غربی افزود: این طرح به خوبی در مساجد و مصلاهای استان به اجرا در می آید که بسیار موفق و موثر بوده است که باید از دست اندرکاران این آیین معنوی قدردانی کرد.
طرح جمع خوانی قرآن کریم در چندسال اخیر در روزهای ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
این طرح که ابتدا از حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) و حضرت معصومه(سلام الله علیها) آغاز شد، در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور به اجرا در می آید.
در این آیین قاریان برتر هر استان هر روز یک جزء از قرآن کریم را به صورت ترتیل قرائت و مردم حاضر نیز همزمان با آنها همراهی می کنند.
وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی دقیق و استفاده از نظرات کارشناسان برای برگزاری هرچه بهتر فعالیت های قرآنی اضافه کرد: باید تمهیدات لازم را در این خصوص با سعه صدر بیشتری اندیشید و از تمام ظرفیت و توان استانی در راستای اجرای موفق آنها بهره برد.
وی با تمجید از برگزارکنندگان جلسات هماهنگی گسترش فعالیت های قرآنی اظهار کرد: این جلسات روز به روز منسجم تر می شوند و این امر در رشد و بالندگی فرهنگی قرآنی در استان تاثیر بسزایی دارد.
حجت الاسلام محمدباقر کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به عزم جدی دبیرخانه شورای گسترش فعالیت های قرآنی استان برای برنامه ریزی در راستای توسعه این فعالیت ها گفت: نهادهای دولتی و سازمان های مردم نهاد و فرهنگی در این خصوص یاریگر دبیرخانه هستند که امیدواریم این روند با قدرت و توان بیشتری ادامه یابد.
محسن رضایی مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به وجود بیش از 200 موسسه قرآنی در استان گفت: از این تعداد نزدیک به 100 موسسه در ارومیه فعالیت می کنند.
وی افزود: در حال حاضر اطلس جامع موسسه های قرآنی را در آذربایجان غربی تهیه کرده ایم و بر این اساس برنامه ریزی های آینده را انجام می دهیم.
وی اضافه کرد: سعی داریم برنامه های موسسات قرآنی را ارتقای کیفی بدهیم تا خروجی فعالیت این موسسات، تربیت حافظان با قدرت باشد.
در این جلسه آیین نامه کارگروه قرآنی آذربایجان غربی تصویب شد.
8137/1905


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .