تبیان، دستیار زندگی
فقر شایسته سالاری را در فارس احساس می کنم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فقر شایسته سالاری را در فارس احساس می کنم

شایسته سالاری

تبیان به نقل گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس امشب (29خرداد) در جلسه شعر خوانی «سبط النبی (علیه السلام)» که به مناسبت سالروز میلاد حضرت امام مجتبی (علیه السلام) در حوزه علمیه مولی الموحدین (علیه السلام) برگزار شد، گفت: آثار هنری، آثاری فاخر و ماندگار در تاریخ هستند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه استان فارس با این غنایی که در آن وجود دارد باید بتواند جایگاه خود را در هنر انقلاب، هنر آئینی در سطح جهان و بین المللی پیدا کند، یادآور شد: توقعی که از شیراز و فارس است از هیچ منطقه ای در کشور نیست.

وی با یادآوری این مطلب که هنرمندان و شعرا می توانند به خوبی زیبایی های انقلاب را به جهانیان معرفی کنند، اظهار داشت: هنرمندان انتظار کار بدون مانع نداشته باشند چرا که این انتظاری بی حاصل است.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه وقتی مسائل سیاسی جایگزین همه مسائل می شود فرهنگ و هنر هم قربانی می شود و چهره بلند و شایسته سالاری به ورطه فراموشی سپرده می شوند، افزود: متاسفانه با تمام وجود فقر شایسته سالاری را در فارس احساس می کنم اما به این اعتقاد دارم هرچه رشد بوده با دور زدن مانع و برداشتن آن است و قدرت پرواز هنرمندان در سختی ها مشکلات و مسائل مختلف بوده و هست چرا که هنر با سختی عجین شده است.

به گفته آیت الله ایمانی، نمی شود در یک فضای کامل آماده هنری، اثر فاخر را فراهم کرد، هنرمند باید در احساس خودش گم شود و احساس تمام وجودش را بگیرد و تمام وجود او پراز درد باشد تا بتواند این اثر فاخر را بیافریند.

بر اساس این گزارش در ادامه، سید محمدامین جعفری حسینی، مدیر کل سابق کتابخانه های عمومی فارس و شاعر جوان شیرازی نیز قبل از خواندن اشعار خود، با اشاره به اینکه  پست و سمت ها در حوزه فرهنگ خرید و فروش نشود، گفت: مدیریت جهادی در استان خیلی مهم است و تنها راه نجات پلشتی حوزه فرهنگ ما، و ورود به خانه ها و زندگی مردم به نظر می رسد.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .