تبیان، دستیار زندگی
معانی قرآن کریم را با صوت زیبا به جامعه عرضه کنیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معانی قرآن کریم را با صوت زیبا به جامعه عرضه کنیم

معانی قرآن کریم

به نقل از تبیان شهروز ابراهیمی بازیگر سریال «اولین شب آرامش» در گفت و گو با شبستان با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی قرآن به جایگاه اصلی خود در جامعه رسیده است، افزود: در کشورهای اسلامی تلاوت‌های زیبایی می‌بینیم اما از طرفی شاهدیم آنچه در تلاوت و آنچه در عمل و تدبر است فاصله زیادی با هم دارند و دچار ظاهرسازی شده است.

وی افزود:دو رکن اصلی ایجاد و پیاده‌سازی سبک زندگی در جامعه قرآن و عترت است؛ این دو مکمل یکدیگرند و هرکجا در عظمت یکی از آن‌ها می‌گوییم نمی‌توانیم از بزرگی دیگری سخن به میان نیاوریم.

ابراهیمی با بیان اینکه امروز جامعه ما فهم قرآن را می طلبد، افزود: امروز حرکت به سوی فهم قرآن جوابگوی نیازهاست و برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حاصل تلاش دستگاه ها،سازمان ها و موسسات مردمی است که قطعا تاثیرات زیادی در انتقال پیام های قرآنی دارد.

بازیگر سریال «رازهای یک خانه» تاکید کرد:اگر می خواهیم افرادی زیادی را به خواندن قرآن جذب قرآن کنیم باید فضاسازی هایی سمعی و بصری در کشور ایجاد کنیم که این گونه فضاها با نمایشگاه قرآن محقق می شود.

وی با بیان اینکه امروز جامعه ما فهم قرآن را می طلبد، افزود: امروز حرکت به سوی فهم قرآن جوابگوی نیازهاست.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موثرترین روش ها برای فهماندن پیام های قرآنی برای مردم کشورمان، استفاده از سینمای قرآنی است،گفت: سینمای کشورمان در جهت ساخت فیلم های قرآنی قدم های زیادی برداشته است اما معتقدم که راه بسیاری تا نقطه ایده آل وجود دارد و نیاز است که سرمایه گذاری بیشتری برای ساخت آثار قرآنی صورت بگیرد چرا که مردم علاقه زیادی به دیدن فیلم های قرآنی دارند و دوست دارند با جلوه های ویژه خاص، معجزات قرآنی به نمایش در آید که برای تحقق این کار نیاز به سرمایه گذاری عظیم داریم.

این بازیگر سینما و تلویزیون تاکید کرد: گاهی از یک حدیث و حتی چند پیام قرآنی هم می توان فیلم ساخت و مهم انتقال آن پیام است و معتقدم در فیلم های اجتماعی هم می توانیم پیام های قرآنی را به جامعه منتقل کنیم و نیاز نیست که حتما داستان فیلمنامه ها برگرفته از قصص قرآن کریم باشد.

بازیگر  سریال کارآگاهان در پایان خاطر نشان کرد: همیشه صدای اذان در ماه رمضان را دوست داشته ام و معتقدم که وقتی قرآن با صوت زیبا خوانده می شود، تاثیرگذاری اش چند برابر می شود و باعث می شود که انسان به طور عمیق غرق در آیه های قرآنی شود و در کنارش اگر فردی با صدای زیبا و دلنشین معانی قرآن کریم را قرائت کند، معانی و کلماتش ماندگاری بیشتری در ذهن خواهد داشت.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .