تبیان، دستیار زندگی
سید پوپه مهدوی نادر ، نخستین زن دوچرخه سوار ایرانی كه با شعار عشق ، دوستی و صلح جهانی از حدود پنج ماه قبل سفر خود به دور دنیا را آغاز كرده است، عصر چهارشنبه 29 مرداد وارد نیویورك در شرق آمریكا شد. مهدوی نادر در گفت و گویی در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوچرخه سوار زن ایرانی به نیویورك رسید

پوپه مهدوی نادر ، نخستین زن دوچرخه سوار ایرانی كه با شعار عشق ، دوستی و صلح جهانی از حدود پنج ماه قبل سفر خود به دور دنیا را آغاز كرده است، عصر چهارشنبه 29 مرداد وارد نیویورك در شرق آمریكا شد. مهدوی نادر در گفت و گویی در مقابل مقر سازمان ملل در نیویورك اهداف سفر خود را حمایت از كودكان یتیم ایرانی و جمع آوری كمك برای آنان ، ارتباط با زنان ، دختران و جوانان كشورهای مختلف و دادن پیام آنها به زنان ، دختران و جوانان ایرانی و مشاهده تجلی زیبایی های خداوند در طبیعت ذكر كرد. وی گفت : تنها حامی من در این سفر خداوند متعال بوده است و به طور اتفاقی از كمكهای شهروندان كشورهای مختلف برخوردار شده ام.

وی تأكید كرد: من سفرم را در روز اول فروردین آغاز كردم و به دلیل حمله آمریكا به عراق و ناامنی در مسیر اولیه كه تركیه ، یونان و ایتالیا در نظر گرفته شده بود، به تهران برگشتم و دو سه هفته بعد با هواپیما به رم رفتم و مسیر خود را از واتیكان شروع كردم. وی گفت : از آنجا كه من فردی مسلمان هستم، سفرم به مكه برای زیارت خانه خدا ختم خواهد شد. مهدوی نادر ، پس از طی ایتالیا ، فرانسه ، انگلیس وارد شهر بوستون در آمریكا شد و در این كشور از ایالتهای ماساچوست ، كنتیكت ، وارد نیویورك شده و تاكنون نزدیك به 2 هزار و 800 كیلومتر ركاب زده است. سرعت وی به طور متوسط ، روزانه بین 70 تا 80 كیلومتر بوده است . وی پس از گذر از ایالتهای مریلند ، واشنگتن ، آتلانتا ، كالیفرنیا و سیاتل به سفر خود ادامه خواهد داد و راهی ژاپن خواهد شد. نیوزلند ، چین ، هند ،عمان و عربستان سعودی مسیرهای بعدی این سفر كه نزدیك به یك سال به طول خواهد انجامید ، خواهد بود. مهدوی نادر پارچه بزرگی را كه شعار عشق ، دوستی و صلح جهانی به زبان های مختلف بر آن نقش بسته است ، با خود حمل می كند كه در روی آن گروه كثیری از شهروندان كشورهای مختلف برای وی آرزوی موفقیت كرده اند. نخستین زن دوچرخه سوار ایرانی گفت كه ، در جریان طی این مسیر به صعود از قله های معروفی مانند مومبلان در فرانسه ، مائونا كئانا در هاوایی ، فوجی یاما در ژاپن و مونت كوك در نیوزیلند خواهد پرداخت. این زن دوچرخه سوار ایرانی كه رشته های اصلی ورزشی وی را فول كنتاكت كه یك رشته رزمی است ، سواركاری و كوهنوردی تشكیل می دهند، یكی از خاطرات خود را در جریان این سفر تلاش سارقین برای ربودن كیف پول خود عنوان كرد كه وی با استفاده از این رشته رزمی سارقین را وادار به فرار كرد. وی خاطر نشان كرد ، مردم فرانسه بهترین برخورد را با وی داشته اند.