تبیان، دستیار زندگی
نماینده مردم ساری در مجلس گفت متاسفانه امروزه اعطای مجوز برگزاری یا لغو یک کنسرت، معیاری برای تشخیص خوب یا بد بودن مدیران است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسئول ارائه مجوز وزارت ارشاد است، نه قوه قضائیه

نماینده مردم ساری در مجلس گفت متاسفانه امروزه اعطای مجوز برگزاری یا لغو یک کنسرت، معیاری برای تشخیص خوب یا بد بودن مدیران است.

محمد دامادی با اشاره به توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره لغو برخی کنسرت‌ها و انتقاد وزیر فرهنگ نسبت به آن، گفت: متاسفانه امروزه برگزاری یا لغو کنسرت‌ها تبدیل به یک دغدغه در جامعه و بین مسئولان شده است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر قرار باشد هر نهادی در زمینه برگزاری کنسرت‌ها نظر دهد، این حوزه فرهنگی با مشکل روبرو می‌شود؛ اظهار کرد: بالاخره باید به این سؤال پاسخ داده شود که مسئولیت ارائه مجوز جهت برگزاری کنسرت‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است یا قوه قضائیه؟

وی ضمن تاکید بر اینکه در این میان نمی‌توان از برخی دلایل عنوان شده از سوی قوه قضائیه مانند مسائل امنیتی در راستای لغو مجوز کنسرت‌ها به راحتی گذشت، افزود: برای جلوگیری از بروز مشکلات باید اعتماد کرد تا یک متولی امور را بدست بگیرد چراکه صحبت‌ها و حواشی مطرح شده در این خصوص اصلاً پسندیده نیست.

دامادی با اشاره به اینکه وجود خلاء های قانونی و برخوردهای سلیقه ای موجب بروز مشکلات در برگزاری کنسرت‌ها شده است، ادامه داد: به عنوان مثال به یک فرد مجوز برگزاری کنسرت در یک منطقه داده می‌شود و همان فرد در منطقه دیگر نمی‌تواند مجوز دریافت کند که نشان دهنده همین برخوردهای سلیقه ای است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس باید به این مسائل رسیدگی کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه اعطای مجوز برگزاری یا لغو یک کنسرت معیاری برای تشخیص خوب یا بد بودن مدیران شده؛ در حالی که این مهم، نشان دهنده وجود مشکلات و خلاءهای فرهنگی در سطح جامعه است.

علی جنتی در انتقاد به سخنان سخنگوی قوه قضائیه درباره لغو کنسرت‌ها گفته است: باید در برخورد با برگزاری کنسرت‌‎ها تجدیدنظر شود؛ چراکه در صورت بروز مشکل، مسئولیت آن بر عهده وزارت فرهنگ است و ما باید پاسخگو باشیم.


هنرانلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .