تبیان، دستیار زندگی
تلاوت و روخوانی ساده قرآن مقدمه تدبر است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلاوت و روخوانی ساده قرآن مقدمه تدبر است

تلاوت و روخوانی ساده قرآن

سجاد اسماعیل‌زاده، قاری برجسته استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با بیان اینکه در کشور ما به عنوان یک جامعه مسلمان آنطور که شایسته است، قرآن کریم در زندگی افراد حضور ندارد، اظهار کرد: افراد جامعه باید بدانند در تلاوت ساده قرآن فواید و آثار ارزشمندی وجود دارد که ما کمتر به آن آگاه هستیم.

وی با بیان اینکه قرآن روش درست زندگی کردن را به انسان می‌آموزد، افزود: قرآن، برنامه‌ای را که در برگیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی یک انسان است را به او ارائه می‌دهد.

این قاری برجسته استان با بیان اینکه اگر انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب خواهد کرد، گفت: زندگی قرآنی بر اساس رعایت مقررات، عدالت، احسان و صمیمیت است و مردمی که این گونه زندگی کنند، دارای اطمینان خاطر و آسایش خواهند بود و سعادت ابدی و جاودانه را در آغوش خواهند گرفت.

اسماعیل‌زاده تصریح کرد: در روایت از رسول خدا داریم که جبرئیل خدمت ایشان آمد و عرض کرد که یا رسول الله در امت تو فتنه‌ها زیاد می‌شود و امت تو به فتنه‌ها مبتلا می‌گردند، پیامبر فرمودند که راه خروجش چیست و مردم باید چه کنند؟ جبرئیل عرض کرد که خدا تبارک و تعالی می‌فرماید این قرآن است که از گذشته و آینده خبر می‌دهد و باتمسک به قرآن می‌ توانند این فتنه‌ها را دفع کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما انسان ‌ها زندگی سعادتمندانه و مرگ با شهادت و سربلندی در روز قیامت را می‌خواهیم باید انس با قرآن و تمسک به آیات آن را داشته باشیم و در آن تدبر کنیم.

این قاری برجسته قرآن، مقدمه تدبر در قرآن را تلاوت و روخوانی ساده قرآن دانست و افزود: بنده این توفیق را دارم که در ماه مبارک رمضان به محافل قرآنی در سطح استان دعوت شوم و به تلاوت قرآن بیپردازم که ان شاالله توشه‌ای برای عاقبت بخیری این جانبشود.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .