تبیان، دستیار زندگی
پس از آنکه قیمت طلا در معاملات پر نوسان روز پنجشنبه بیشترین کاهش را در طی 3 هفته گذشته تجربه کرد، روز جمعه به دلیل کاهش ارزش دلار شاهد افزایش بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلا 12 دلار گران شد

پس از آنکه قیمت طلا در معاملات پر نوسان روز پنجشنبه بیشترین کاهش را در طی 3 هفته گذشته تجربه کرد،  روز جمعه به دلیل کاهش ارزش دلار شاهد افزایش بود.
بخش اقتصاد تبیان
طلا

طلا در روز پنجشنبه ابتدا از مرز 1300 دلار عبور کرد و به بالاترین رقم از اوت 2014 یعنی 1315 دلار و 55 سنت رسید، اما بعد از انتشار خبر کشته شدن نماینده پارلمان انگلیس که موجب به تعویق افتادن کارزارهای تبلیغاتی رفراندوم جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا شد، کاهش قیمت یک درصدی را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با نیم درصد افزایش به 1284 دلار و 41 سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته حدود یک درصد برابر با 12 دلار افزایش داشت.

قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه اوت نیز با 0.8 درصد کاهش به 1287 دلار و 70 سنت رسید.

جیمز استیل، تحلیلگر اچ اس بی سی در یادداشتی نوشت: «ما انتظار داریم قیمت طلا در برابر تغییر نتایج نظرسنجی ها در آستانه رفراندوم جدایی شدیدا حساس باشد. این احتمالا موجب نوسانات شدید در بازار طلا خواهد بود.»

«تغییر در نظر سرمایه گذاران درمورد نتیجه رفراندوم می تواند به تعریف مسیر آینده بازار طلا در کوتاه مدت کمک کند.»

اگر رای دهندگان انگلیسی در روز 23 ژوئن تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا بگیرند، و این مسئله موجب رکود در اتحادیه اروپا شود، قیمت طلا ممکن است افزایش بیشتری را شاهد باشد، زیرا سرمایه گذاران به دنبال محل امنی برای سرمایه گذاری خواهند بود.

دانیل هاینس، تحلیلگر موسسه ای ان زد گفت: «اگر انگلیس اتحادیه اروپا را ترک کند ممکن است شاهد قیمت 1400 دلاری بلافاصله پس از مشخص شدن نتیجه رفراندوم باشیم.»

ارزش دلار روز جمعه در برابر سبد ارزهای جهانی کاهش یافت و موجب ارزان تر شدن کالاهای ارزش گذاری شده به ارز آمریکا از جمله طلا برای دارندگان سایر ارزها شد.



منبع: خبرگزاری تسنیم - اقتصادی

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .