تبیان، دستیار زندگی
بخش چهار هنرمند و کارشناس آثار مستند کوتاه و بلند بخش چشم واقعیت بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را داوری می کنند. به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر ، محمد درمنش ، دکتر محمد رجبی ، ابراهیم فروزش و ابراهیم مختار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از سوی دبیر خانه جشنواره اسامی‌داوران بخش

چهار هنرمند و کارشناس آثار مستند کوتاه و بلند بخش چشم واقعیت بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را داوری می کنند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر ، محمد درمنش ، دکتر محمد رجبی ، ابراهیم فروزش و ابراهیم مختاری فیلم های این بخش از جشنواره را داوری می کنند.

"محمد درمنش" متولد 1339 تهران، فارغ التحصیل رشته فیلمبرداری سینما ، فعالیت فیلمسازی را سال 1359 در مركز «تل فیلم» وابسته به سازمان صدا و سیما آغاز كرد. او سال 1360 وارد حوزه هنری شد و با فیلمبرداری فیلم سینمایی «انسان و اسلحه» به كارگردانی مجتی راعی فعالیت فیلمسازی خود را تجربه كرد.

"شمع و آینه (1385)"، "كاندیداتور (1384)"، "هیام (1382)"، "دوشیزه (1381)" از جمله آثار وی است .

دكتر "محمد رجبی"، فارغ‌التحصیل دكتری فرهنگ و زبان‌های باستانی از دانشگاه تهران. از جمله فعالیت وی می توان به تألیف، تحقیق و ترجمه واژگان عربی و معرب در شاهنامه، هنر و طنز، مقدمه كتاب آموزش و خدمت امپریالیسم، مقدمه‌ای بر كتاب تهران اسلامی در قرن چهارم هجری، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی. مدرس و مدیر كل آموزش ضمن خدمت وزارت آموزش و پرورش، معاون وزیر و رییس پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش، رییس كتابخانه ملی‌، مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، رییس پژوهشگاه هنر اسلامی اشاره کرد.

"ابراهیم فروزش" متولد 1318 تهران، فارغ التحصیل رشته كارگردانی از دانشكده هنرهای دراماتیك است. وی فعالیت هنری را سال 1349 با عهده دار شدن سرپرستی مركز سینمایی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان آغاز كرد. او سینما را سال 1352 با نگارش فیلمنامه فیلم كوتاه «سیاه پرنده» تجربه كرد.

"ابراهیم مختاری" متولد 1326 در بابل. دانش‌آموخته مدرسه عالی تلویزیون و سینما. دارای مدرك كارشناسی از دانشگاه پاریس هشت. شروع فعالیت به عنوان دستیار كارگردان و برنامه‌ریز در سریال‌های تلویزیونی دلیران تنگستان و سمك عیار. در سال 1372 نخستین فیلم سینمایی خود به نام زینت را ساخت كه در بخش هفته منتقدان جشنواره كن 1994 به نمایش درآمد وی عضو هیأت موسس انجمن مستند سازان سینمای ایران است.

در بخش چشم واقعیت دو سیمرغ بلورین به بهترین فیلم کوتاه و بهترین فیلم بلند و یک سیمرغ بلورین به بهترین تحقیق و پژوهش تعلق می گیرد.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.