تبیان، دستیار زندگی
اقدام بامزه می آشورث، مادر بزرگ مودب ۸۶ ساله انگلیسی گوگل را به تحسین و تجلیل واداشت. او هنگام جست و جو در اینترنت برای یافتن کلمه مورد نظر خود از عباراتی چون «لطفا» «از شما سپاسگزارم» استفاده می کرده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گوگل و مادر بزرگ مودب | لطفا! سپاسگزارم!

اقدام بامزه می آشورث، مادر بزرگ مودب 86 ساله انگلیسی گوگل را به تحسین و تجلیل واداشت. او هنگام جست و جو در اینترنت برای یافتن کلمه مورد نظر خود از عباراتی چون «لطفا» «از شما سپاسگزارم» استفاده می کرده است.

بخش ارتباطات تبیان
گوگل و مادر بزرگ مودب

این خانم 86 ساله زمانی که با عدد رومی MCMXCVIII 1998 روبرو می شود از موتور جست و جو گر گوگل می خواهد تا این کلمه را برایش ترجمه کند و به هنگام تایپ از کلمات «لطفا» و «از شما سپاسگزارم» استفاده می کند.
بن جان، نوه این مادر بزرگ از صفحه لپ تاپ مادر بزرگش ژس گرفته و آن را در اینترنت منتشر می کند. توئیت این پسر 11 هزار بار بازنشر شده است.
جان می گوید باورم نمی شد! لپ تاپ مادر بزرگ را باز کردم و در کمال تعجب دیدم نوشته است:«لطفا این را برای من ترجمه کنید .. من نمی توانم.. از شما سپاسگزارم.»
جان می گوید از مادر بزرگ پرسیدم که چرا از این عبارات استفاده کرده است و او پاسخ داد فکر می کرده شخصی در دفاتر گوگل مستقر است که کار جست و جو را پی گیری می کند.
وی افزود: «مادربزرگم فکر می کرد که با مودب بودن عملیات جست و جو زودتر انجام می شود.»
گوگل با قدردانی از این مادر بزرگ 86 ساله اعلام کرد : «در دنیایی که میلیاردها نفر سرگرم جست و جو هستند، جست و جوی شما خنده بر لبانمان نشاند.»


منبع : همشهری آنلاین