تبیان، دستیار زندگی
˝بارکد˝ از مرز یک میلیارد تومان گذشت / گزارش فروش فیلم ها در سینماهای کشور
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

˝بارکد˝ از مرز یک میلیارد تومان گذشت

title

در هفته‌ای که گذشت سینماهای کشور همچنان روزهای پرکاری را پشت سر گذاشتند و فیلم ˝بارکد˝ توانست جایگاه خوبی در جدول فروش پیدا کند.

در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم گیشه سینماها پربارتر از قبل بودند و با اجرای طرح اکران فیلم‌ها از افطار تا سحر گیشه‌ها پررونق‌تر از گذشته هم شدند.

در جدیدترین آمار فروش فیلم‌ها در هفته‌ای که گذشت می‌توان به این نکته اشاره کرد که فیلم "بارکد" تاکنون در مقایسه با فیلم‌های دیگری که با این فیلم اکران شدند، پیشتاز است و به باشگاه میلیاردی‌ها وارد شد.

ابد و یک روز" ساخته سعید روستایی، با در اختیار داشتن 66 سالن سینمایی و طی 92 روز توانست 11 میلیارد و 100 میلیون تومان فروش داشته باشد.
"ابد و یک روز" اولین ساخته بلند سعید روستایی است. پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، ریما رامین‌فر، شیرین یزدان بخش، معصومه رحمانی، مهدی قربانی، محمد علی‌محمدی، اسماعیل گرجی، امیررضا فلاح، و شبنم مقدمی در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: خانواده در تدارک مراسم عروسی سمیه هستند، اما اتفاقاتی روابط خواهران و برادران را سرد می‌کند که در نهایت باعث ماجراهایی می‌شود.

"بادیگارد" ساخته ابراهیم حاتمی کیا در 92 روز نمایش و در اختیار داشتن 22 سالن سینما به فروش 7 میلیارد و 50 میلیون تومانی رسید. در این فیلم پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، امیر آقایی، فرهاد قائمیان، دکتر محمود عزیزی، محمد حاتمی، علی یعقوبی، پدرام شریفی، دیبا زاهدی، شیلا خداداد و پریوش نظریه بازی می‌کنند.

" اژدها وارد می‌شود" ساخته مانی حقیقی نیز در طول 50 روز نمایش و در اختیار داشتن 29 سالن توانست به رقم فروش 2 میلیارد و 450 میلیون تومانی دست یابد. در این فیلم همایون غنی‌زاده، امیر جدیدی، احسان گودرزی، نادر فلاح، علی باقری، کیانا تجمل به ایفای نقش می‌پردازند و داستان آن درباره دوم بهمن‌ماه ١٣٤٣ است. یك شورلت ایمپالاى نارنجی‌رنگ از قبرستانى باستانى می‌گذرد و به سمت كشتىِ به خاك نشسته‌ای می‌راند. داخل كشتى یك زندانى تبعیدى حلق‌آویز شده. روى دیوارهاى كشتى خاطرات روزانه‌اش را نوشته بوده. آیا این نوشته‌ها به كارآگاه بابك حفیظى كمك خواهند كرد تا بفهمد چرا سال‌ها است هیچ‌کس مرده‌اش را در این قبرستان دفن نكرده؟"

"رسوایی 2" که نسبت به هفته گذشته با یک پله سقوط مواجه شده و در رتبه چهارم جدول این هفته قرار گرفته است، آخرین ساخته مسعود ده‌نمکی است و در ادامه "رسوایی" ساخته شده است طی 43 روز نمایش و با در اختیار داشتن 55 سالن سینمایی تاکنون توانسته 2 میلیارد و 370 میلیون تومان فروش داشته باشد.
قسمت دوم این فیلم سینمایی ۱۰ سال از زمان ماجرای اول گذشته است و اتفاقات در شهری فرضی رخ می‌دهد. در "رسوایی ۲" باز هم حاج یوسف (با بازی اکبر عبدی) با چالش‌های مختلفی از طرف اهالی محل روبرو شده و دوباره از جامعه طرد می‌شود. در این فیلم اکبر عبدی، سحر قریشی، محمدرضا شریفی‌نیا، امیر نوری، مهران رجبی، فخرالدین صدیق‌ شریف، رامین راستاد، ابوالفضل همراه، اسماعیل خلج، امین ایمانی به ایفای نقش می‌پردازند.

"یک دزدی عاشقانه" به کارگردانی امیرشهاب رضویان با پیشی گرفتن از فیلم "خنده‌های آتوسا" توانست طی 43 روز نمایش و در اختیار داشتن 30 سالن سینما 1 میلیارد و 285 میلیون فروش داشته است. آخرین ساخته امیرشهاب رضویان که با مسابقات بسیاری نیز برای جذب مخاطب همراه است درباره و دزد پیر کهنه‌کار است که پس از سال‌ها از زندان آزاد می‌شوند. به امید دریافت سهمشان از آخرین دزدی به سراغ زنی که همدستشان بوده می‌روند، اما زن پول‌ها را برای بازی در یک فیلم هزینه کرده و پیرمردها علی‌رغم میلشان دوباره مجبور به دزدی می‌شوند، در حالی که شرایط در سال‌هایی که ایشان در زندان بوده‌اند، تغییر کرده و ابزارهای الکترونیک مانع موفقیت ایشان می‌شود...

در این فیلم مهدی هاشمی، فرهاد آئیش، لوون هفتوان، لادن مستوفی، امیر حسین رستمی، فرزانه قاسمی، احد محمدکرمی،‌ رابعه مدنی، غلامحسین میرزایی، نورمحمد ذوالفقاری، ذبیح اسماعیلی، فرهاد نوروزی، عبدالرضا پارسا، سهیل شمس، کوشیار کرمی، فاطمه شاهسواری، مهدی حیدری، اردشیر کاظمی، نکیسا نعمت نژاد، آزاده مهاجر، شفق شکری، ساناز مصباح، محمدرضا آبانگاه، علی بلوردی، علیرضا زارع پرست‌حق، ادمون اوراهی، پریسا صنعت‌کار، سپیده امینی، آلن هارطونی، بهنام خرم نیک، غزل شریفی، شیما علی عسگری، تایماز رضوانی، امیر شکوی‌ای، آیتک جاویدی‌نژاد به هنرنمایی می‌پردازند.

"بارکد" ساخته مصطفی کیایی با بازی بهرام رادان، سحر دولتشاهی، پژمان بازغی، بهاره کیان افشار، محسن کیایی و رضا کیانیان است. "بارکد" در حقیقت بازگشت دوباره کیایی به عرصه کمدی است. او در دو فیلم قبلی‌‌اش مضامین تلخ اجتماعی را دستمایه ساخت اثرش قرار داده بود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پشت هر آدمی داستانی هست و پشت هر داستانی یه آدم، بهتره قبل از هر قضاوتی یکم صبر داشته باشیم. "بارکد" طی 9 روز نمایش و در اختیار داشتن 37 سالن سینمایی توانست به فروش 1 میلیارد و 40 میلیونی دست یابد.

"آاااادت نمی‌کنیم" ساخته ابراهیم ابراهیمیان که هفته گذشته، هفته پردردسری داشت و با چند روز وقفه در اکران مواجه شد، در مجموع توانست در 15 روز نمایش و در اختیار داشتن 36 سالن به رقم 700 میلیون تومانی برسد. فیلم "آااادت نمی‌کنیم" داستان دو خانواده است که دوستی دیرینه‌ای با یکدیگر دارند ولی به دلایلی درگیر مسائلی می‌شوند. محمدرضا فروتن، ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، پانته‌آ پناهی‌ها و هدیه تهرانی از بازیگران اصلی این فیلم هستند. همچنین شیرین یزدان بخش، حدیث میرامینی و رؤیا حسینی از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"مرگ ماهی" تازه‌ترین ساخته روح‌الله حجازی نیز در 43 روز و در اختیار داشتن 12 سالن سینمایی توانسته به فروش کلی 700 میلیون تومان دست یابد. در خلاصه داستان این فیلم آمده: همیشه فکر می‌کردم ماهی‌ها موقع مردن، وقتی لب می‌زنن، یه چیزی می‌خوان بگن که من اونو نمی‌شنوم… در "مرگ ماهی" نیكی كریمی، علی مصفا، طناز طباطبایی، ریما رامین‏‌فر، بابك كریمی، بهرنگ علوی، حسام محمودی، مروارید کاشیان، با هنرمندی پانته‌آ بهرام، بابك حمیدیان، رابعه مدنی و سحر دولتشاهی / بازیگران خردسال: كیمیا مرادیان، ملیكا پارسا، حسام رحیمی منش بازی می‌کنند. حجازی خالق فیلم‌هایی چون "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" و "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" است.

آخرین فیلم جدول فروش این هفته اختصاص یافته به فیلم "ایستاده در غبار" فیلم سینمایی محمدحسین مهدویان در مقام کارگردان که با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان و هنرمندان تاکنون مواجه شده است و بسیاری از هنرمندان خود تریبون تبلیغی این فیلم شده‌اند. این فیلم به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد و با بازی هادی حجازی فر در نقش احمد متوسلیان و امیرحسین هاشمی، ابراهیم امینی و عماد محمدی روایتگر قصه زندگی احمد متوسلیان است.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: احمد که عصیان نوجوانی‌اش را در سکوت گذرانده، فرمانده لشگری می‌شود که باید در دروازه‌های خرمشهر با دشمن بجنگند اما سرنوشت او فرسنگ‌ها دور از مرز ایران رقم می‌خورد.

"ایستاده در غبار" طی 9 روز نمایش و در اختیار داشتن 30 سالن سینمایی 340 میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم در بخش نگاه نو سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کرد.




این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .