تبیان، دستیار زندگی
کودکان و نوجوانان شرکت کننده در ویژه برنامه مهمانی مهر و نیایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، با نحوه ساخت عروسک آشنا می شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش ساخت عروسک در برنامه ویژه رمضان

کودکان و نوجوانان شرکت کننده در ویژه برنامه 'مهمانی مهر و نیایش' کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، با نحوه ساخت عروسک آشنا می شوند.

title

مربی هنری مرکز 33 کانون پرورش فکری تهران روز جمعه در باره فعالیت این کارگاه گفت: کودکان و نوجوانان با وسایل ساده ای چون چسب، قیچی، پارچه، توپ تخم مرغی، مقوا و کاموا ، به ساخت عروسک می پردازند.
مژده زکریاپور افزود: بچه ها بعد از ساخت عروسک های پارچه ای، انگشتی و اسفنجی با همراهی مربی خود با نحوه تهیه عروسک دستکشی هم آشنا می شوند.
این مربی کانون پرورش فکری با اشاره به این که در این کارگاه آموزشی دو نوع عروسک ساده و پیشرفته ساخته می شود، گفت: کودکان و نوجوانان از عروسک های ساده مانند 'میله ای' و 'انگشتی' برای بازی با والدین و دوستان خود استفاده می کنند و از طرفی والدین و مربیان می توانند از عروسک های پیشرفته همچون 'دستکشی' و 'فک زن' در آموزش آن ها بهره ببرند.
وی اظهار کرد: بچه ها از دوران کودکی بعد از شناخت والدین خود اولین چیزی که با آن ارتباط برقرار می کنند و هم زبان می شوند عروسک است چرا که آن ها زبانی خلاقانه دارند و به راحتی وارد دنیای کودکان می شوند و آن ها را به یک جهان فانتزی می برند بنابراین عروسک ها همچون یک دوست خوب تاثیر فراوانی بر این دنیای آماده یادگیری می گذارند.
این مربی کانون افزود: از عروسک ها می توان برای آموزش مستقیم و غیرمستقیم آموزه های دینی، قصه های قرآنی و آشنایی با مسایل مذهبی نیز استفاده کرد. کودکان و نوجوانانی که با ساخت عروسک و نمایش عروسکی آشنایی دارند خیلی راحت تر با این عروسک ها ارتباط برقرار می کنند و حتی می توانند خودشان تولیدکننده نمایش عروسکی برای والدین و دوستان خود باشند.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران با برپایی کارگاه های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی ویژه کودکان و نوجوانان مانند قصه گویی، اریگامی، خوش نویسی، توسعه و ترویج کتابخوانی و سفالگری در روزهای 26 خرداد تا چهارم تیر سال جاری (9 تا 18 رمضان) از ساعت 19 تا 23 پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده ها است.

www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .