تبیان، دستیار زندگی
مدیر اجرایی چهارمین جشنواره هنر مقاومت گفت: هنر مقاومت، هنری جهانی و بین المللی است و به کشورهایی تحت ظلم و ستم، معنا و انگیزه می بخشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چهارمین جشنواره هنر مقاومت

مدیر اجرایی چهارمین جشنواره هنر مقاومت گفت: هنر مقاومت، هنری جهانی و بین المللی است و به کشورهایی تحت ظلم و ستم، معنا و انگیزه می بخشد.

title

محمد حبیبی گفت: هنر مقاومت همچنین به هنرمندان این امکان را می دهد که درباره مردمان کشورهای که تحت ستم هستند، کار بیشتری انجام بدهند و سبب آگاهی جهان شوند.
وی ادامه داد: جشنواره هنر مقاومت از جمله ابتکارات خوب و شایسته بسیج است، برای اینکه پیشگامان هنر دینی و انقلابی را با نسل آرمان جو در حوزه فرهنگ همراه کند.
حبیبی گفت: هنر نقش ویژه ای در حفظ و انتقال هویت یک جامعه و ملت به فرهنگ ها، تمدن ها و نسل های آینده بشری دارد و هنرهای تجسمی می تواند در موضوع دفاع مقدس کمک زیادی برای به تصویر کشیدن نشانه های مختلف و رشادت های جوانان در هشت سال دفاع مقدس داشته باشد.
مدیر اجرایی چهارمین جشنواره هنر مقاومت با اشاره به جزییات برگزاری این رویداد افزود: چهارمین جشنواره هنر مقاومت در بخش های نقاشی به دبیری غلامعلی طاهری، طرح های حجمی به دبیری طاهر شیخ الحکمایی، کارتون و کاریکاتور به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبایی و پوستر به دبیری مصطفی گودرزی برگزار می شود.
حبیبی، زمان برگزاری جشنواره را آذر ماه اعلام کرد و گفت: هنرمندان تا پایان هفته اول شهریور ماه فرصت دارند تا آثار خود را به جشنواره بصورت اینترنتی بفرستند. آثار این جشنواره به مناسبت هفته بسیج آذر ماه در موسسه فرهنگی و هنری صبا روی دیوار می رود.
وی با اشاره به کاهش تعداد رشته ها در این دوره افزود: به علت محدودیت های مالی و کمبود اعتبارات ریالی از تعداد این رشته ها کاسته شده و به خاطر اینکه چراغ جشنواره روشن باشد، امسال با چهار رشته جشنواره را آغاز کردیم.
حبیبی گفت: این جشنواره بصورت دوسالانه برگزار می شود و تفاوتی با دوره های گذشته ندارد و تفاوت آن فقط در موضوع است.
وی با اشاره به موضوعات چهارمین جشنواره هنر مقاومت گفت: در بخش نقاشی موضوع دفاع مقدس، فلسطین، استکبارستیزی و عاشورا انتخاب شده است. در بخش پوستر نیز انقلاب اسلامی، بسیج، فلسطین و یمن از موضوعات است. در بخش کارتون و کاریکاتور نیز جنگ نرم آل سعود، انتفاضه سوم، استکبارستیز و تروریسم برگزیده شده است و در بخش حجم نیز بسیج و امنیت ملی، بسیج و تولید علم ، بسیج و اقتصاد مقاومتی و بسیج وسازندگی از موضوعات هستند.
وی ادامه داد: تا کنون بیش از 200 نفر ثبت نام کرده اند و بیشترین آثار در بخش نقاشی شامل 111 اثر است. این تعداد آثار از 21 استان است که بالاترین آثار متعلق به استان تهران است.
حبیبی ادامه داد: تا کنون از میان آثار رسیده، 12 اثر فاخر مربوط به هنرمندان درجه یک و متعهد کشور همچون عبدالحمید قدیریان، مصطفی گودرزی، حبیب الله صادقی و کاظم حسنوند است.
وی درباره چگونگی ارائه آثار هنرمندان خارجی در این جشنواره افزود: در دو بخش کارتون و کاریکاتور و پوستر آثار بصورت اورجینال به نمایش در می آید، اما در بخش آثار حجمی و نقاشی بصورت چاپ دیجیتال آثار هنرمندان خارجی ارائه می شود.
مدیر اجرایی چهارمین جشنواره هنر مقاومت درباره چاپ دیجیتال آثار حجمی توضیح داد: هنرمندان خارجی آثار حجمی خود را از سه زاویه عکاسی می کنند و پس از تایید هیات داوران در نمایشگاه روی دیوار می رود.
وی گفت: بسیاری از جوانان از آثار هنر مقاومت اطلاعی ندارند و برپایی این جشنواره باعث آشنایی هر چه بیشتر جوانان کشور با معنویات سال دفاع مقدس خواهد شد.
مدیر اجرایی چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت با اشاره به برگزاری ورک شاپ های تخصصی گفت: در این دوره از جشنواره، یک ورک شاپ به مناسبت سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر برگزار کردیم که از هشت دانشکده هنری دانشجویان بطور رسمی دعوت شدند و 28 اثر از 28 دانشجو خلق شد که تمامی آثار به جشنواره راه یافت.
وی ادامه داد: در 15 استان کشور بنا بر نظر شورای سیاستگذاری، کارگاه آموزشی تخصصی برگزار می شود و هنرمندان استانی می توانند آثار خود را بصورت اصل آثار و هم بصورت اینترنتی برای جشنواره ارسال کنند.
حبیبی گفت: در هر رشته سه برگزیده خواهیم داشت که به آنها لوح و هدایایی تعلق خواهد گرفت، همچنین کتاب جشنواره به برگزیدگان هر رشته اهدا می شود و بصورت نیم بها در اختیار راه یافتگان به نمایشگاه قرار می گیرد.
انجمن هنرهای تجسمی انقلاب ودفاع مقدس با مشارکت و همکاری نهادها و سازمان های فرهنگی هنری، چهارمین جشنواره هنر مقاومت را آذر ماه در تهران و سایر استان ها برگزار می کند.

www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .