تبیان، دستیار زندگی
شیعه واقعی مسافری مخلص به سوی پروردگار مهربان است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیعه واقعی مسافری مخلص به سوی پروردگار مهربان است

حتی قیامت نیز هدف اصلی شیعه نیست بلکه مکان و زمانی است تا سفرش برای رسیدن به قرب الهی ادامه دهد، اگر این مسافر در قیامت مقصدش قرب حق نباشد بهشت هم برای او لذتی نخواهد داشت اگر چه که از آن بهره می برد.

title

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان خطیب و مفسر قرآن کریم، ضمن ایراد بیاناتی در حسینیه همدانی ها به تبیین حقیقت شیعه واقعی پرداخته و گفت: شیعه واقعی یک مسافر مخلص به سوی پروردگار مهربان عالم است.

وی افزود: حتی قیامت نیز هدف اصلی شیعه نیست بلکه مکان و زمانی است تا سفرش برای رسیدن به قرب الهی ادامه دهد، اگر این مسافر در قیامت مقصدش قرب حق نباشد بهشت هم برای او لذتی نخواهد داشت اگر چه که از آن بهره می برد.

استاد برجسته حوزه علمیه، با اشاره به معرفت کامل و بالای همسر فرعون، عنوان کرد: زمانیکه حضرت آسیه(س) به خاطر ایمانش محکوم شد که با میخ های سنگین او را به زمین بکوبند، ایشان این اتفاق را راحت قبول کرد چرا که یافته بود او مسافری به سوی پروردگار است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در ادامه با اشاره به ارزیابی حضرت آسیه(س) اظهار داشت: ارزیابی حضرت آسیه(س) این بود که فرعون سفر او را به سوی پروردگار سرعت داده است به همین دلیل نگرانی نداشت و این برخورد؛ معرفت، کرامت، استقامت و ظرفیت او را نشان می داد.

وی در مقایسه عشق زمینی با عشق الهی بیان داشت: سفره عشق مجازی غریزه جنسی است و بیش از این هم محدوده ندارد چقدر هم در برابر انبیا و اولیا الهی کوچک است که حضرت امیرمومنان علی(ع) می فرمایند: جای تعجب است که مردم برای دو ظرف دشتشویی این همه خرج سنگین می کنند که اگر شکست هم بخورند خودکشی می کنند.

مفسر قرآن کریم با اشاره به معرفت بالای حضرت آسیه(س) ابراز کرد: همسر فرعون به این حقیقت و معرفت دست یافته بود که هر آنچه از دنیا دارد از دست رفتی است چرا که خداوند انسان را برای خود خلق کرده است.

استاد برجسته حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: انسان برای عشق مجازی یا بازی با دنیا خلق نشده بلکه برای کسب عشق الهی آفریده شده است این مساله است که امروز اکثر هفت میلیارد جمعیت زمین آن را از یاد بردند اما حضرت آسیه(س) آن را به خوبی درک کرده بود.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.