تبیان، دستیار زندگی
مصرف تولیدات داخلی را در نمایشگاه قرآن تمرین کنید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصرف تولیدات داخلی را در نمایشگاه قرآن تمرین کنید

مصرف تولیدات داخلی

محمدمهدی عزیززاده روز سه شنبه به نقل از تبیان در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا افزود: غرفه «ایرانی باش» به عنوان یکی از مهمترین غرفه های بخش های ویژه به موضوع فرهنگ مصرف تولیدات داخلی اختصاص دارد که آسیب های اقتصادی ناشی از رفتارهای فردی، عادات اجتماعی و رفتارهای اقتصادی در کشور را برای مردم بیان می شود.
وی ادامه داد: مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی در چند حوزه برای بازدیدکنندگان بیان و پیشنهادهایی در زمینه تغییر رفتار اقتصادی برای اقشار مختلف مردم توضیح داده می شود.
عزیززاده با استناد به بخشی از آیه 11 سوره رعد که می فرماید «خدا سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی‏دهد مگر آنکه آنها خود را تغییر دهند»، ادامه داد: از مردم می خواهیم که درخصوص رفتارهای خود در حوزه اقتصادی تغییراتی ایجاد کنند و در این زمینه پیشنهادهایی را ارائه می دهیم که با توجه به آسیب هایی که ممکن است در زندگی اقتصادی مردم وجود داشته باشد، راهکارهایی مطرح می شود.

** مشاهده 40 شبکه قرآنی در غرفه «رسم آئینگی»
وی درباره غرفه قرآن و رسانه گفت: در این غرفه که «رسم آئینگی» نام گرفته، درخصوص الزامات کار حرفه ای رسانه ای برای قرآن با مردم صحبت می کنیم و اصول و ضوابط برگرفته از آموزه های قرآنی ارائه می شود.
سرپرست دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی افزود: برنامه هایی از 20 شبکه تلویزیونی قرآنی جهان اسلام و 20 شبکه رادیویی ضبط شده تا مردم با مهمترین و بزرگترین شبکه های قرآنی دنیا آشنا شوند.
وی گفت: نشست های بخش ویژه فقط در موضوع قرآن و رسانه برگزار می شود و مربوط به رسانه های فضای مجازی و کانال های غیررسمی است و با توجه به نقش و تاثیرگذاری روزافزون این شبکه ها از برخی سردبیران رسانه های مجازی برای برگزاری نشست های تخصصی دعوت کرده ایم.
عزیززاده افزود: در این نشست ها مباحثی درباره شیوه های فعالیت قرآنی در فضای مجازی مورد بررسی قرار می گیرد و سردبیران این رسانه ها بازدیدکنندگان را با راه های جلب مخاطب آشنا کرده و از دغدغه های خود در این زمینه سخن خواهند گفت.

** شیرینی های سوره عبس
مدیر کمیته بخش ویژه نمایشگاه قرآن، «چشمی برای دیدن» را سومین غرفه این بخش معرفی کرد و گفت:‌ با توجه به شعار نمایشگاه امسال با عنوان «به سوی فهم قرآن»، در این غرفه برخی مفاهیم و آموزهای هشتادمین سوره قرآن برای بازدیدکنندگان ارائه می شود.
وی افزد: این آموزه ها در قالب آثار هنری مانند تصویرسازی و کار حجمی است تا مردم وارد فضای فهم قرآن شده و مقداری از شیرینی های مفهومی سوره عبس را بچشند.
به گفته عزیززاده، این غرفه ها در بخش ورودی شبستان مصلای امام خمینی(ره) است و بازدیدکنندگان می توانند از ورودی هفت و در 18، غرفه های این بخش را ببینند.
بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 24 خرداد ماه تا هشتم تیر ماه از ساعت 18 تا 23 و 30 دقیقه میزبان روزه داران و مشتاقان کتاب الهی است.
فراهنگ** 1003 ** 1071


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .