تبیان، دستیار زندگی
ت ! هیجدهمین دوره رقابتهای جام خلیج (فارس) در حالی با قهرمانی تیم ملی امارات خاتمه یافت که باز هم فدراسیون فوتبال ایران و مقامات ورزش آن تنها تماشاگر این رویداد ورزشی با اثر گذاری سیاسی و کنایه آمیز بودند. اگرچه نام ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شتر جایزه ی بهترین گلزن امارات !


هیجدهمین دوره رقابتهای جام خلیج (فارس) در حالی با قهرمانی تیم ملی امارات خاتمه یافت که باز هم فدراسیون فوتبال ایران و مقامات ورزش آن تنها تماشاگر این رویداد ورزشی با اثر گذاری سیاسی و کنایه آمیز بودند.

اگرچه نام رسمی این رقابتها «جام خلیج » (GOLF CUP) است و هنوز عربها جرات ندارند آن را خلیج عربی بنامند اما حذف کلمه فارس از نام مسابقاتی که در آن فقط کشورهای عربی حوزه خلیج فارس حضور دارند ، اتفاقی است که هر بار بدون کوچکترین عکس العمل مسوولان ورزش ما برگزار می شود.

جالب آن که از تمامس کشورهای حوزه ی خلیج فارس تنها ایران حق شرکت در این مسابقات را ندارد و هیچ یک از مسوولان فدراسیون فوتبال تا کنون اقدامی در این زمینه نکرده اند.

طبیعی ست که به زور نمی توان وارد جام خلیج شد اما ای کاش در زمان انتخابات سمت های مختلف در کنفدراسیون فوتبال آسیا و یا هنگامی که فدراسیون های عربی برای رونق بخشیدن به رقابتهای دوستانه فوتبال در کشورهایشان به فوتبال ما متوسل می شوند ، با رایزنی ها زمینه ای را فراهم می کردیم که از تیم ملی ایران هم برای حضور در جام خلیج دعوت شود .

به هر حال فینال رقابتهای امسال بین عمان و امارات را امارات با یک گل به سود خود تمام کرد و جام قهرمانی را بدست آورد.

جامی که اگرچه برای عربها خیلی با ارزش است اما اگر یک تیم باشگاهی از ایران در آن حضور داشت ، به راحتی آن را از دست آنها در می آورد!

ستاره ی این بازیها اسماعیل مطر مهاجم گلزن امارات بود . او در بازی حساس نیمه نهایی مقابل عربستان در دقایق تلف شده گل پیروزی را برای امارات زد تا میزبان به بازی نهایی صعود کند.

امارات پس از درخشش اسماعیل مطر در صعود تیم ملی این کشوربه بازی فینال گلف کاپ به او دو شتر جایزه داد که هر شتر 400 هزار درهم اماراتی ( 109 هزار دلار آمریکا) ارزش داد.

اسماعیل مطر با 5 گل زده بهترین گلزن و بهترین بازیکن جام شد.

در عین حال بازیکنان امارات با قهرمانی در هجدهمین دور جام خلیج فارس مبلغ دو میلیون درهم ( هر درهم معادل 250 تومان ) جایزه گرفتند.

چرا بازی ایران - امارات پخش نشد ؟