تبیان، دستیار زندگی
امام جمعه موقت کرمان: قرآن را به متن زندگی مردم وارد کنیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امام جمعه موقت کرمان: قرآن را به متن زندگی مردم وارد کنیم

امام جمعه موقت کرمان

به نقل از تبیان گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی عرب پور عصر یکشنبه در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در شهر کرمان افزود: برای اینکه در این راستا توفیقاتی داشته باشیم، برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدتی از سوی مراکز و اداراتی که در این جهت فعالیت دارند، تهیه شده که اجرایی خواهد شد.
وی بیان کرد: در رابطه با معرفی قرآن و هدایت جامعه به سوی برنامه های قرآنی، خدمات و زحمات فراوان و ارزشمندی از سوی دستگاه های مختلف، موسسات و مجامع مردمی قرآنی انجام شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: محافل قرائت و جلسات آموزش قرآن در کشور بسیار زیاد است و برنامه های مربوط به مسابقات قرآنی در رشته های گوناگون به صورت کشوری، منطقه ای و استانی هر سال از سوی دستگاه های مختلف برگزار می شود.
وی افزود: در رابطه با نهضت حفظ قرآن که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و از بحث های بسیار خوب قرآنی می باشد، هزاران حافظ قرآنی در کشور داریم و اینها همه باعث افتخار است.
حجت الاسلام عرب پور گفت: همچنین جمع خوانی قرآن در سراسر کشور در ماه مبارک رمضان از فعالیت های بسیار خوب در راستای معرفی نظام جمهوری اسلامی و ارتباط نظام با قرآن است که در این باره تبلیغات مسمومی از سوی دشمنان اهل بیت (ع) انجام می شود.
وی گفت: در بخش تفسیر قرآن چند سالی برنامه های خوبی دنبال و اعزام اساتید تفسیر به 31 استان کشور و جلسات تفسیر در این رابطه انجام می شود.
امام جمعه موقت کرمان افزود: سبک زندگی اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است برگرفته از راهنمایی و دستورات قرآن باشد.
وی بیان کرد: امیدواریم عمل به قرآن که اصلی ترین مسئله ماست مورد توجه و برگزاری نمایشگاه های قرآنی قدم های موثری در این جهت باشد.
آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم و عترت با حضور آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان و جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی و قرآنی برگزار شد.
این نمایشگاه از امروز تا اول تیر در محل خیابان ابوحامد جنب یخدان مویدی کرمان، از ساعت 16 تا 22 برای بازدید عموم برپاست.
7437/3028


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .