تبیان، دستیار زندگی
تمسک به قرآن، مصونیت فرهنگی ایجاد می کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمسک به قرآن، مصونیت فرهنگی ایجاد می کند

تمسک به قرآن

تبیان به نقل از گزارش خبرنگار معارف ایرنا، علی جنتی شامگاه دوشنبه درحاشیه مراسم افتتاح بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و در پاسخ به سوال یک خبرنگار، درمورد نحوه رسیدن جامعه ما به سبک زندگی ایرانی اسلامی، گفت: ماباید خیلی تلاش کنیم، چون در یک جامعه باز قرار داریم. ارتباطات جهانی ما نیز افزایش پیدا کرده به گونه ای که بایک کلیک درفضای مجازی می توان با همه دنیا ارتباط برقرار کرد.
وی افزود: همزمان شبکه های مختلف درحال پخش برنامه های گوناگونی بسرمی برند و در چنین شرایطی است که باید به قرآن تمسک کنیم تا بتوانیم مصونیت اجتماعی ایجاد کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر مصونیت برای افراد جامعه ایجاد شود خود آنان در برابر این هجمه ها واکنش نشان می دهند و به این ترتیب برنامه های آنها (هجمه ها) نمی تواند تاثیر گذار باشد. پس باید از همه ابزارهای فرهنگی از جمله کتاب، فیلم های سینمایی، هنرهای تجسمی و تمام امکاناتی که وجود دارد استفاده کنیم و با یک عزم ملی فرهنگ سبک زندگی اسلامی ایرانی را درسطح جامعه تروج کنیم.
جنتی با اشاره به نقش اساتید دانشگاهها و جامعه روحانیت گفت:‌ روحانیت همیشه دراین زمینه نقش اساسی داشته است همانگونه که امروز نقش مهمی در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی ایفا می کند.
شبس **103**1646**1565


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .