تبیان، دستیار زندگی
رمضان فرصتی برای دستگیری از نیازمندان و انجام اعمال صالح است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رمضان فرصتی برای دستگیری از نیازمندان و انجام اعمال صالح است

دستگیری از نیازمندان

آیت الله محمد حجتی امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به فضیلت های بسیار فراوان ماه رحمت الهی رمضان المعظم تبیان به نقل از  خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: رمضان ماه برکت و رحمت الهی است و در این ماه روح انسان به اوج قدرت تعالی خود می رسد.

وی ادامه داد: در این ماه خداوند متعال گرسنگی و تشنگی را بر بندگانش امر می کند تا از طریق آنان از احوال گرسنگان و تشنگان غافل نشوند و مؤمنان در این ماه برگی دیگر از سخاوت را رقم بزنند.

به گفته امام جمعه موقت کرمانشاه، انقاق کردن در این ماه الهی بیشتر خودنمایی می کند و مؤمنان باید با برخورداری از فیوضات پربرکت این ماه این اصل مهم را فراموش نکنند.

آیت الله حجتی خاطرنشان کرد: رمضان تنها ماه قمری است که به دلیل اهمیت و فضیلت های بسیار آن در قرآن از آن نام برده شده و خداوند متعال نیز در این ماه با نهایت مهربانی از بندگان خود پذیرایی می کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مؤمنان در این ماه الهی روح و جان خود را از فیض الهی سیراب می کنند، یادآورشد: در این ماه فرصت برای اعمال صالح مانند صدقه دادن، دستگیری از نیازمندان افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: ماه رمضان فرصتی است که بتوانیم با تأمل در قرآن کریم و تفکر و تدبر در آیات روح بخش الهی پیام های قرآن را در زندگی پیاده کنیم.

امام جمعه موقت کرمانشاه با بیان اینکه مؤمنان نباید فرصت های بسیار مهم این ماه عزیز را از دست دهند، افزود: این ماه باید ماه معیار اعمال مؤمنان باشد که بتوانند در ایام دیگر نیز رفتار و سلوک خود را بر اساس این ماه قرار دهند.

آیت الله حجتی تأکید کرد: برکت ماه مبارک رمضان علاوه بر موارد ذکر شده به دلیل وجود لیالی مبارک قدر و همچنین نزول قرآن کریم است.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .