تبیان، دستیار زندگی
شبکه سی بی اس آمریکا چندی پیش با پخش گزارشی در برنامه ۶۰ دقیقه خود پرده از اسناد جدیدی برداشت که بر نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی در آمریکا تاکید می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حق سکوت آمریکا لو رفت!

شبکه "سی بی اس" آمریکا چندی پیش با پخش گزارشی در برنامه "60 دقیقه" خود پرده از اسناد جدیدی برداشت که بر نقش عربستان در حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی در آمریکا تاکید می کند.

بخش سیاست تبیان
11 سپتامبر

"استفان لندمن" حوادث 11 سپتامبر را طراحی مشترک سیا و موساد با هدف توجیه جنگ های امپریالیستی این کشور خوانده و گفت : عربستان از بازیگران و مجریان جنگ های بی پایان آمریکا است.
در حالیکه هنوز پیامدهای اقدام سوال برانگیز «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد، در خصوص خط زدن نام عربستان از لیست کشورهای «کودک کش» ادامه دارد خبر دیگری منتشر شده که حکایت از این مطلب دارد که آمریکا برای عقد قراردادهای جدید و جذب دلارهای عربستان حاضر شده چشم خود را بر روی محتوای محرمانه گزارش حملات 11 سپتامبر که بالغ بر 28 صفحه است ببند.
این 28 صفحه جنجالی با نام «نقش عربستان در حملات 11 سپتامبر» شناخته می شوند و نکته جالب آن است که در ماه های گذشته این نکته فاش شد که عربستان صراحتا واشنگتن را تهدید کرده که اگر این گزارش منتشر شود سرمایه های خود را از ایالات متحده خارج می کند.
حتی در واکنش به این تهدید «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد که  این به نفع عربستان سعودی نیست که بواسطه گزارش 11 سپتامبر اقتصاد جهان را به هم بزند.

بان کی مون و بسیاری از پیشینیان او عروسک های خیمه شب بازی منتخب آمریکا هستند که در خدمت منافع امپریالیستی آمریکا کار می کنند

این در حالی است که شبکه "سی بی اس" آمریکا چندی پیش با پخش گزارشی در برنامه "60 دقیقه" خود پرده از اسناد جدیدی برداشت که بر نقش عربستان در حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی در آمریکا تاکید می کند. در این برنامه به تحلیل اسناد محرمانه موسوم به اسناد "28 صفحه ای" درباره حوادث یازده سپتامبر که تاکنون فاش نشده اند، پرداخت.
در برنامه شبکه "سی بی اس" با افرادی مصاحبه شده است که به نحوی از اطلاعات موجود در این اسناد که 13 سال محرمانه مانده بودند، اطلاع یافته اند. یکی از این افراد، سناتور سابق "باب گراهام" است که ریاست کمیته تحقیقات در سازمان جاسوسی آمریکا را هم بر عهده داشت. وی همچنین از روسای کمیته تحقیقات مشترک با مجلس سنا درباره شکست جاسوسی آمریکا در اثنای حوادث یازدهم سپتامبر بود.
البته با وجود چنین مواردی «جان برنان» رئیس سازمان سیا، ضمن تأکید بر اینکه عربستان هیچ رابطه ای با حملات 11 سپتامبر ندارد، گفت: 28 صفحه گزارشی که مورد بحث است بخشی از تحقیقی است که در سال 2002 بعد از حملات 11 سپتامبر منتشر شد. ما یک بازنگری اولیه برای جمع آوری اطلاعات درباره عاملان این حمله داشتیم و بعد از آن بازپرسان به تحقیقات و بررسی کامل پرداختند و در آن زمان مشخص شد که عربستان در این حملات دست داشته اما بعدها براساس نتایج نهایی گزارش روشن شد که هیچ دلیل و مدرکی درباره دست داشتن عربستان در این حملات و حتی دست داشتن نهادها یا مسئولان ارشد عربستانی وجود ندارد. به عقیده من 28 صفحه گزارش منتشر خواهد شد و من نیز انتشار آن را تأیید می کنم. همگان بالاخره خواهند فهمید که عربستان دستی در این ماجرا ندارد. تمامی تحقیقات نشان داده که القاعده و الظواهری و گروه هایی از این دست در حادثه 11 سپتامبر دست داشته اند.
استفان لندمن می گوید : اسناد و مدارک متقاعد کننده ای وجود دارند که نشان می دهند این مسئله آدرس غلط سیا و احتمالا موساد است. این برنامه هراس انگیز توسط سیا و احتمالا طراحی و برنامه ریزی شد تا حمایت مردمی از جنگ های امپریالیستی بعد از آن واقعه به دست آید. جنگ های بی پایانی که ریاض هم به عنوان متحد آمریکا در اجرای آنها ایفای نقش می کند.
 اسناد رسمی که قرار است منتشر شوند یا می شوند اهمیتی ندارند زیرا حقیقت ثابت و بدون تغییر است و اکثر مردم آمریکا بی فکر و نسبت به این نوع رخدادها که زندگی، رفاه و آینده اشان را تحت تاثیر قرار می دهند بی تفاوت هستند.
وی معتقد است : سازمان ملل تا حدود زیادی تحت کنترل آمریکا است. بان کی مون و بسیاری از پیشینیان او عروسک های خیمه شب بازی منتخب آمریکا هستند که در خدمت منافع امپریالیستی آمریکا کار می کنند. من بارها درباره فضاحت های سازمان ملل نوشته ام. این سازمان هر سال نام گانگسترترین دولت ها به ویژه آمریکا و اسرائیل را از لیست سیاه خود حذف می کند.
از دیگر سو باید توجه داشت که عربستان مدت هاست که در حال به هم ریختن پازل جهانی است به طوری که تحلیلگران معتقدند پس از نفت ، وهابیت دومین صادرات بزرگ عربستان به دنیاست و علمای وهابی در این کشور با چنبره زدن بر پست ها و سمت های بالا ، میلیاردها دلار برای ترویج افکار خود هزینه می کنند و در این راستا از هیچ امری کوتاهی نمی کنند.


منابع : خبرگزاری تسنیم / خبرگزاری مهر