تبیان، دستیار زندگی
شرکت مایکروسافت شبکه اجتماعی لینکدین را در ازای ۱۹۶ دلار برای هر سهم این شرکت لینکدین از آن خود می کند، توافقی که ارزش سهام این شبکه اجتماعی را تقریبا دو برابر خواهد کرد و ارزش این معامله را به رقم ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار خواهد رساند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مایکروسافت لینکداین را ٢٦ میلیارد دلار می خرد

شرکت مایکروسافت شبکه اجتماعی لینکدین را در ازای ١٩٦دلار برای هر سهم این شرکت لینکدین از آن خود می کند، توافقی که ارزش سهام این شبکه اجتماعی را تقریبا دو برابر خواهد کرد و ارزش این معامله را به رقم ٢٦میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار خواهد رساند.

بخش ارتباطات تبیان

مایکروسافت

براساس گزارش CNBC، پس از انتشار خبر  مالكیت مایكروسافت، ارزش سهام لینکداین با افزایش 48 درصدی همراه شد اما ارزش سهام مایکروسافت، چهار درصد کاهش یافت. این در حالی است که داد و ستد سهام مایکروسافت پیش از اعلام خبر رسمی خرید نقدی لینکداین توسط این شرکت، متوقف شده بود.

پس از نهایی شدن این نقل و انتقال، لینکداین کادر مدیریت و استقلال عمل خود را حفظ خواهد کرد. این شبکه اجتماعی در سال ٢٠٠٣ کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر٤٣٣میلیون نفر كاربر دارد.

خبر این توافق توسط هیئت مدیره هر دو طرف حاضر در این قرارداد تایید شده و به نظر می آید تا پایان سال جاری میلادی بزرگترین خرید و تملك مایكروسافت نهایی خواهد شد.

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت می گوید لینکداین موفق شده شبکه ای ایده آل با تمرکز بر ایجاد ارتباط میان صاحبان کسب و کارها و مشاغل مختلف ایجاد کند.

این گروه در کنار متخصصان مایكروسافت می توانند به رشد هرچه بیشتر لینکداین سرعت بخشیده و از مایکروسافت آفیس 365 و دیگر امکانات بالقوه در جهت افزایش توانایی های اشخاص و سازمان های مختلف بهره مند شوند.

مدیرعامل لینکداین نیز اعلام كرد پس از این قرارداد تغییرات محدودی را شاهد خواهیم بود اما کارکنان همچنان در همان جایگاه های پیشین به فعالیت خود ادامه می دهند. همچنین دیدگاه ها و برنامه های پیشین در کنار فرهنگ ها و ارزش های گذشته حفظ خواهند شد و البته من همچنان مدیرعامل لینکداین باقی خواهم ماند


منبع: همشهری آنلاین