تبیان، دستیار زندگی
یورو ۲۰۱۶ تنها در بین هواداران و تماشاگرانش محبوب نیست بلکه مجرمان سایبری هم طرفدار این مسابقات هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در حین تماشای یورو ۲۰۱۶ مراقب مجرمان سایبری باشید

یورو ۲۰۱۶ تنها در بین هواداران و تماشاگرانش محبوب نیست بلکه مجرمان سایبری هم طرفدار این مسابقات هستند.

بخش ارتباطات تبیان
یورو

با شروع ۱۰ ژوئن بسیاری از مردم برنامه خود را به گونه ای تنظیم می کنند تا بتوانند در مسابقات قهرمانی فوتبال یورو ۲۰۱۶ حضور داشته باشند.

یورو ۲۰۱۶ هم دقیقا مثل رویدادهای بزرگ ورزشی دیگر(جام جهانی یا المپیک) تنها در بین هواداران و تماشاگرانش محبوب نیست بلکه مجرمان سایبری هم طرفدار این مسابقات هستند.
مجرمان می دانند که شور و هیجان ناشی از مسابقات در افراد می تواند آنها را به عمل عجولانه ای تحریک کند. حتی دیده شده برخی افراد منطقی و محتاط نیز جهت دسترسی به اخبار و رویدادهای تیم محبوب خود دچار اشتباه شده اند.

بنابراین، چه راهکاری برای جلوگیری از به دام افتادن قربانیان و لذت بردن آن ها از تماشای فوتبال در صلح می توان داد؟ برای شروع، شما باید همیشه نسبت به چیزهایی که در اینترنت با آن ها سر و کار دارید محتاط باشید. کلاهبرداران همیشه در کمین اند خصوصا پیرامون رویدادهای ورزشی. شما در این رابطه پنج راهنمایی زیر را دنبال کنید:

از شبکه های پخش آنلاین امن استفاده کنید
تعدادی از تماشاچیان برای تماشای مسابقه از شرکت خود مرخصی می گیرند و یا برای حضور خود هر عذر و بهانه ای می آورند اما خیلی از آن ها ترجیح می دهند که جریان بازی را آنلاین یا در موبایل خود تماشا کنند. در هر صورت اگر شما از آن دسته افرادی هستید که قصد دارید بازی را در خانه و یا در محل کار خود تماشا کنید، از یک اپلیکیشن رسمی یا از اپلیکیشن های معتبر برای تماشای مسابقه استفاده کنید.

با یک جستجوی ساده در گوگل، لیست زیادی از سایت های رسمی پخش زنده در کشورهای مختلف معرفی نشان داده می شود. با جستجوی عبارت "تماشای آنلاین یورو ۲۰۱۶" در گوگل، تعداد زیادی سایت با مضمون پخش زنده بازی های یورو ۲۰۱۶ مشاهده می شود. برای کشورهای تحت پوشش ESPN، این لیست را بررسی نمایید.

در نهایت، مجرمان اینترنتی بانک اشتباهات شما هستند، کلیک به این معناست که شما اخبار و اطلاعات را همین حالا می خواهید. پس به دام کلاهبرداران نیفتید و به جای آن بر ایمن کردن تمرکز کنید و طعمه اخبار کلاهبرداران و سایت های غیر رسمی که وعده پخش زنده را می دهند نشوید

در هر صورت سرچ در این رابطه من را به تعدادی سایت که از من درخواست نصب پلاگین یا دانلود برنامه برای تماشای بازی می کنند، هدایت کرد. حتی چندین سایت برای تماشای برنامه وجود دارند که URL آن ها شبیه سایت رسمی UEFA هستند.

به جز چندتایی که از نظر املایی با آن ها فرق دارد، علت بیان این جمله چه بود؟ خب برای شروع شما باید مطمئن باشید به آن صفحه ای که می خواهید بروید، بروید. جنایتکاران به صفحه های با غلط املایی علاقه زیادی دارند.

به تکرار حروف و حروفی که از قلم می افتند یا حروف کاملا مشابه مثل M به جای یک یا دو N و N را به جای M، توجه کنید و حتی به نصب پلاگینی که کاملا بی عیب بنظر می رسند کامل اعتماد نکنید این برنامه چندان هم خوب نیست، حداقل برای شما.
به عنوان های هیجان انگیز اطمینان نکنید
آیا می خواهید با آخرین اخبار درباره تیم ملی به روز باشید؟ اگر اینطور است مطمئن شوید که بر روی همان سایت می روید.
بهتر است اخبار را فقط از سایت های معتبر بخوانید و مطمئن شوید که این لینک ها از یک منبع موثق هستند و نه یک سایت ناقص.

چگونه آدرس را وارد کنیم؟ در ابتدای مقاله مطرح کردیم با دقت به آدرس URL نگاه کنید. سپس اگر عنوان در نظرتان قابل اعتماد به نظر می رسد سرچ کنید و ببینید که در رسانه های خبری در گزارش های خود منبعی برای تماشای بازی ها گزارش کرده اند یا خیر.

بنابراین به یک عنوان در سرچ گوگل خود اکتفا نکنید برای مثال؛ اگر دوستان شما خبری با عنوان:"دروازه بان ایتالیا دچار شکستگی استخوان پا شده است" را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند؛ باید ده ها عنوان را در این باره در سرچ گوگل ببینید.

اما چه آسیب هایی با کلیک کردن بر روی عنوان ها جعلی وجود دارد؟ مجرمان اینترنتی بهتر از هرکس دیگری می دانند که در فضای شبکه های اجتماعی، انتشار یک خبر دروغ برای اولین بار بهتر از باز نشر یک خبر راست می باشد. بنابراین اگر یک شخص با کلیک بر روی یک لینک فیک وارد صفحه ای شد که مشخصات کاربری (لاگین) فیسبوک را می خواست، این امر خارج از مهندسی زنجیره ای شبکه های اجتماعی می باشد و یک فرصت طلایی برای مجرمان سایبری بوجود می آورد.

مراقب خطرات استفاده از وای فای رایگان باشید
برای افرادی که به دنبال تماشای آنلاین مسابقات روی تلفن همراه خود هستند، اما نمیخواهند از اعتبارشان مصرف کنند یک وای فای رایگان گزینه منطقی بنظر می رسد.
یک فنجان قهوه برای تماشای مسابقه تیم شما با رقیب یک مبادله ی عادلانه بنظر می آید، اینطور نیست؟ البته که همینطور است. اما به چه شبکه ای متصل می شوید؟
بنابراین به یک عنوان در سرچ گوگل خود اکتفا نکنید برای مثال؛ اگر دوستان شما خبری با عنوان:"دروازه بان ایتالیا دچار شکستگی استخوان پا شده است" را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند؛ باید ده ها عنوان را در این باره در سرچ گوگل ببینید


همان طور که چند بار در گذشته ذکر کردیم، مجرمان اغلب به کلاهبرداری هات اسپات های رایگان می پردازند و در واقع داده های کاربرانی که از وای فای رایگان در کافی شاپ، مرکز خرید و یا رستوران در حال استفاده هستند، سرقت می کنند.

بیشتر دقت کنید
در نهایت، مجرمان اینترنتی بانک اشتباهات شما هستند، کلیک به این معناست که شما اخبار و اطلاعات را همین حالا می خواهید. پس به دام کلاهبرداران نیفتید و به جای آن بر ایمن کردن تمرکز کنید و طعمه اخبار کلاهبرداران و سایت های غیر رسمی که وعده پخش زنده را می دهند نشوید. پس شما از وارد شدن به سایتی که قصد رفتن به آن را دارید مطمئن شوید.

امنیت خود را بالا ببرید
حتی باهوش ترین کاربران هم در دام ترفند های کلاهبرداران می افتند. همه ما انسانیم و احتمال اشتباه کردن برای همه ما وجود دارد.
یک شخص محافظه کار همیشه به دنبال یک راه امنیتی مناسب بر روی کامپیوتر خود است. Kaspersky Total Security محافظ شما در برابر اتفاق هایی خواهد بود که باعث سقوط شما توسط کلاهبرداران خواهد شد.

منبع: ایتنا