تبیان، دستیار زندگی
محمد صداقت معتقد است، موسیقی بی کلام محدود به آهنگ های پیشواز تلفن های همراه نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موسیقی بی‌کلام محدود به آهنگ‌های پیشواز تلفن‌های همراه

محمد صداقت معتقد است، موسیقی بی‌کلام محدود به آهنگ‌های پیشواز تلفن‌های همراه نیست.

محمد صداقت گفت: اغلب مردم شناخت و درک صحیحی از ماهیت موسیقی بی‌کلام ندارند. متاسفانه شناخت بیشتر مردم از موسیقی بی‌کلام به آهنگ های انتظار آسانسورها و تلفن‌های همراه محدود شده است.

صداقت خاطرنشان کرد: موسیقی بی‌کلام دنیای گسترده‌ای است که روایت خاصی از مفهوم حیات را بدون استفاده از کلمات به مخاطب انتقال می‌دهد.

وی توضیح داد: رسالت موسیقی بی‌کلام این است که بدون استفاده از کلمات هدف و مفهومی خاص را به شنونده برساند و در این انتقال زمینه تعالی روحی و معنوی او را فراهم کند.

این نوازنده گیتار بیس یادآورشد: باید زمینه آشتی مردم با موزیک بی‌کلام مهیا شود؛ چراکه تا زمانی که اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب در این حوزه صورت نگیرد استقبال عمومی از آلبوم‌های موسیقی بی‌کلام افزایش نمی‌یابد.

صداقت ابراز کرد: فروشنده‌های آلبوم‌های موسیقی در مراکز فرهنگی و هنری نیز باید شناخت و اطلاعات خود در خصوص موسیقی بی‌کلام را افزایش بدهند تا بتوانند بر حسب سلیقه و نیاز مخاطبان، آنها را نسبت به خرید آلبوم‌های موسیقی بی‌کلام ترغیب کنند.

این مدرس گیتار بیس با تاکید بر تلاش بیشتر شرکت‌های پخش موسیقی برای شناساندن موسیقی بی‌کلام به مردم گفت: شرکت‌های موسیقی باید آلبوم‌های موسیقی بی‌کلام را در تمامی شهرهای کشور توزیع کنند تا کم کم مردم با ماهیت موسیقی بی‌کلام آشنا شوند.

وی دربخش دیگری از صحبت‌های خود با گلایه از عدم رعایت حق معنوی تولید قطعات و آلبوم های موسیقی در ایران افزود: هرچند برای تولید یک آلبوم موسیقی میلیون ها تومان هزینه می شود ولی مردم به راحتی و بدون پرداخت هزینه ای هر قطعه از آلبوم را که بخواهند از اینترنت دانلود می کنند و اصلا به فکر تولید کننده های آلبوم های موسیقی نیستند.

صداقت در پایان اظهار کرد: عدم رعایت حق کپی رایت باعث شده تعداد زیادی از تولید کننده‌های آلبوم‌های موسیقی با شکست مالی مواجه شوند.


هنرانلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .