تبیان، دستیار زندگی
محمد ذاکرحسین که از خوانندگان و نوازنده تار اهل شیراز است به دعوت گروه دارکوب، بعد از ماه مبارک رمضان ابتدا در تهران و سپس در شهرهای مختلف به روی صحنه خواهد رفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خواننده شیرازی با گروه دارکوب همراه می‌شود

محمد ذاکرحسین که از خوانندگان و نوازنده تار اهل شیراز است به دعوت گروه دارکوب، بعد از ماه مبارک رمضان ابتدا در تهران و سپس در شهرهای مختلف به روی صحنه خواهد رفت.

خواننده و نوازنده تار شیرازی با بیان اینکه، قرار هست آلبوم های تصویری کنسرت های "سرشار" و "واگویه" با گروه همنوازان ایران به زودی از طریق شرکت هنری "کهن آوای خموش"، وارد بازار موسیقی شود؛ گفت: در برنامه های آینده همکاری با ارکستر زهی "آفرینش" به رهبری پرهام شناسا با تنظیم سهند شکرزاده ، رو دارم که قرار هست در مرداد ماه امسال در تالار احسان شیراز برگزار شود.

وی همچنین، افزود: کنسرت گروه نام آشنای "شیرازیس" با خوانندگی برادرم میثم ذاکرحسین که تیرماه امسال در تالار احسان شیراز برگزار خواهد شد و کنسرت های گروه دارکوب که بعد از ماه مبارک رمضان ابتدا در تهران و سپس در شهرهای مختلف به روی صحنه خواهد رفت نیز از اجرای آینده است.

محمد ذاکرحسین با اشاره به نحوه آشناییش با گروه دارکوب نیز گفت: دوست هنرمندم، داوود غلامی که با گروه دارکوب در زمینه شعر همکاری داشتند و آخرین کار دارکوب رو که تک آهنگ "ترش رو" با صدای علی زندوکیلی رو سروده بودند و باب آشنایی من و همایون نصیری گردید؛ که این آشنایی باعث شد که ماه گذشته تمرینی رو با دارکوب انجام بدم و اجرای خصوصی رو هم در تهران داشته باشیم.

این موسیقی دان شیرازی در باره ویژگی گروه دارکوب و علاقه برای کار با این مجموعه گفت: به نظر من اعضا دارکوب هر کدوم به تنهایی از چهره ها و نوازنده های نام آشنا و حرفه ای در ساز و تخصص خودشون هستند و قطعا جمع شدن این هنرمندان در کنار هم و با انرژی خوب و مثبت و روحیه همکاری و همدلی که من در دارکوب احساس کردم ، باید توقع چنین کارهای خوبی رو هم داشت.

ذاکرحسین ادامه داد: رویکرد دارکوب به نظر من یه رویکرد متفاوت به اصالت های فرهنگی و موسیقایی ایران هست، چون در کارها چه به لحاظ ملودی چه به لحاظ ریتم شاهد استفاده کردن و وام گرفتن از موسیقی های اصیل محلی و نواحی سرزمینمون هستیم که با سازبندی، تنظیم جدید و متفاوت در حال ارائه شدن می باشد.

وی که در ساز "تار" تخصص دارد، بیان داشت: از سال ٧٧ با تاسیس هنرستان موسیقی شیراز به صورت آکادمیک رشته موسیقی رو شروع کردم و چون در خانواده هنر دوست و هنرمندی بودم، تشویق به ادامه هنر موسیقی، بویژه موسیقی ایرانی برای من انگیزه ساز بود که این مسیر رو دنبال کنم و به پشتوانه سازم ، آواز رو هم شروع کردم و ردیف ها و تصانیف قدیمی ایرانی رو یاد گرفتم و تا به اکنون هر فعالیتی که داشتم در زمینه موسیقی اصیل ایرانی، با تنظیم و سازبندی ایرانی انجام شده است.

او گفت: فعالیتهای گروه موسیقی خموش به سرپرستی و آهنگسازی بنده از سالهای ٨٧ تا ٩١ با خوانندگی علی زندوکیلی و بعد ازون با خوانندگی خودم که دو دوره مقام نخست جشنواره گروه نوازی فارس رو از آن خودش کرد و کنسرت های متعددی که در شیراز و تهران صورت گرفت از دیگر فعالیت های یاد شده می باشد و همچنین، همکاری با گروه هایی چون همنوازان ایران به سرپرستی و آهنگسازی کاوه پیمان که علاوه بر کنسرت های مختلف در شهر های استان فارس، مقام نخست سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر رو دریافت کردیم.

ذاکرحسین اظهار داشت: گروه موسیقی "نو" که سال گذشته در تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس به سرپرستی و آهنگسازی پژمان سهامی به روی صحنه رفت و مجددا از گروه های برتر جشنواره فارس شد و آخرین اجرا در تاریخ دوم مرداد ٩٥ با گروه همنوازان ایران در تالار احسان شیراز بود که با استقبال خوبی هم مواجه شد و به علاقه مندان این خبر رو بدم که قرار هست آلبوم های تصویری کنسرت های "سرشار" و "واگویه" با گروه همنوازان ایران به زودی از طریق شرکت هنری "کهن آوای خموش" که به مدیریت اینجانب هست، وارد بازار موسیقی می شود.

وی گفت: در برنامه های آینده همکاری با ارکستر زهی "آفرینش" به رهبری پرهام شناسا با تنظیم سهند شکرزاده، رو دارم که قرار هست در مرداد ماه امسال در تالار احسان شیراز برگزار بشه و همچنین، کنسرت گروه نام آشنای "شیرازیس" با خوانندگی برادرم میثم ذاکرحسین که تیرماه امسال در تالار احسان شیراز برگزار خواهد شد و کنسرت های گروه دارکوب نیز که بعد از ماه مبارک رمضان ابتدا در تهران و سپس در شهرهای مختلف به روی صحنه خواهد رفت.

ایننوازنده تار، با تاکید براینکه انگیزه کار با دارکوب به خاطر، حفظ اصالت ها به صدا و تنظیمی نو دست پیدا کرده و من هم به عنوان تجربه ای متفاوت نسبت به کارهای پیشینم افتخار همکاری با این گروه رو دارم، تصریح داشت: نقاط ضعف موسیقی در شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی ایران زمین، برای رشد کودکان و نوجوانان در رشته موسیقی، نیاز داریم تا هنرستان موسیقی رو مجدد بر پا کنیم، چون ما هم، نسل بزرگ شده همان هنرستان شیرازیم و خیلی از همکلاسی های عزیزم که هم اکنون با مدارج بالای تحصیلی و متخصصین و نوازندگان و خوانندگان طراز اول این مملکت هستند از همین هنرستان شروع کردند و از مسئولین عزیز تقاضای پیگیری این مسئله مهم رو دارم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شیراز به لحاظ پتانسیل هنری بسیار زیاد نیرو و استعداد در زمینه های مختلف بویژه موسیقی داره که این رو به پشتوانه سالها تجربه تدریس عرض می کنم. اما تنها داشتن پتانسیل، کافی نیست. برنامه ریزی و مدیریت مسئولانه و دلسوزانه از طرفی و برقرار کردن ارتباط با مسئولین و هنرمندان پایتخت و معرفی و شناساندن این همه استعداد از سوی دیگر می تواند به رشد بیشتر هنر این سرزمین کمک کند


هنرانلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .