تبیان، دستیار زندگی
بی توجهی نسبت به آخرت مایه حسرت و دوری از خدا و اهل بیت(ع) است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بی توجهی نسبت به آخرت؛ مایه حسرت

بی کسی در برزخ از ثمرات بی توجهی نسبت به آخرت است که بی توجهی نسبت به آخرت مایه حسرت و غم دوری از محبت خدا و اهل البیت(ع) در برزخ است.

title

به گزارش تبیان به نقل ازخبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی حسین مظاهری، مرجع تقلید عالم تشیع و رئیس حوزه علمیه اصفهان در درس اخلاق ماه مبارک رمضان اظهارداشت: بعضی از افراد که نسبت به آخرت در دنیا بی توجهی داشته اند وضعیت بدی در برزخ دارند که هنگام گفتگو نکیر و منکر با آن ها، زبانشان لال می شود.

وی افزود: بی کسی در برزخ از ثمرات بی توجهی نسبت به آخرت است که بی توجهی نسبت به آخرت مایه حسرت و غم دوری از محبت خدا و اهل البیت(ع) در برزخ است.

آیت الله مظاهری با اشاره به شرایط خوب بعضی از افراد در عالم برزخ تصریح کرد: بعضی از افراد در دنیا نسبت به آخرت توجه دارند و آن ها هنگام بازپرسی نکیر و منکر بسیار خوشحال هستند و خدا، پیامبر و اهل البیت(ع) را در کنار خودشان دارند.

وی با تاکید بر اینکه به فکر عالم برزخ باشید، ادامه داد: مومن در برزخ زیر چتر اهل البیت(ع) است و بر اساس روایات ما باید در این دنیا به فکر عالم برزخ باشیم زیرا ائمه معصومین(ع) شفاعت ما را در آخرت می کنند و در عالم برزخ اعمال ما هستند که به ما کمک می کنند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان حق الناس را عامل سختی در برزخ دانست و گفت: شایعه پراکنی، تهمت، غیبت، رشوه خواری، گران فروشی، سخن چینی و مواردی از این قبیل عالم برزخ انسان را خراب می کند که از این حق الناس ها دوری کنیم.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.