تبیان، دستیار زندگی
بزرگداشت ام المومنین حضرت خدیجه(سلام اله علیها) در بقاع شاخص استان زنجان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بزرگداشت ام المومنین حضرت خدیجه(سلام اله علیها) در بقاع شاخص استان زنجان

حضرت خدیجه

حجت الاسلام محمود محمدی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: در راستای تکریم و بزرگداشت مقام بانوی رسالت ام المومنین حضرت خدیجه(سلام اله علیها) همزمان با شب و روز رحلت آن بانوی بزرگوار مراسم بزرگداشتی با عنوان «خدیجه مادر امت» در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه و مساجد استان زنجان برگزارمی شود.

وی با دعوت از مردم و مسئولان، خانواده های شهدا و ایثارگران بالاخص مادران و همسران شهدا در این مراسم گفت: در روز دهم ماه مبارک رمضان محفل قرآنی با حضور قاری برجسته مصری برگزار می شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه سخنرانان مراسم بزرگداشت این بانوی اسلام در راستای تبیین شخصیت، منزلت، جایگاه و نقش حضرت خدیجه و راه الگو پذیری از سیره ایشان سخنرانی خواهند کرد، افزود: مدیحه ثرایی مداحان برجسته و ولایتمدار استانی را در این مراسم شاهد خواهیم بود.

توزیع کتابچه، بروشور و کلیپ و نرم افزار اندروید مرتبط با حضرت خدیجه (سلام اله علیها) در مراسم بزرگداشت که محتوای این محصولات در سایت مجتمع بارگذاری شده است، اهداء جایزه به کسانی که نام آنان خدیجه بوده و مراسم ختم قرآن و ترتیل خوانی و اهدای ثواب آن به روح مطهر حضرت خدیجه(سلام اله علیها) از دیگر برنامه های این ایام خواهد بود.

حجت الاسلام محمدی افزود: به همین منظور ویژه برنامه ای در حسینیه اعظم زنجان عصر روز پنج شنبه ساعت 16 و 30 دقیقه با هدف تجلیل از مادران شهدای رمضان برگزار می شود.

به گفته وی، ثواب تلاوت قرآن در روز دهم ماه مبارک رمضان در تمام بقاع شامل طرح جزء خوانی قرآن کریم تقدیم به روح مطهر حضرت خدیجه(سلام اله علیها) خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: تبیین و تشریح موضوع در شبکه تبلیغی اعم از روحانیون و مادحان اهل بیت عصمت و طهارت توسط سازمان تبلیغات اسلامی، چاپ بروشور در خصوص موضوع به تعداد 6 هزار با گسترده توزیع استانی و تبلیغ کتاب قانون 1  و 2 ویژه وفات آن حضرت در سامانه اداره کل کتابخانه های استان با عنوان معرفی کتاب از دیگر برنامه های این ایام است.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .