تبیان، دستیار زندگی
حب ائمه اطهار(ع) ریشه در اعماق دل همه مردم ایران دارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حب ائمه اطهار(ع) ریشه در اعماق دل همه مردم ایران دارد

حب ائمه اطهار(ع)

تبیان به نقل از گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی،سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در جلسه ستاد برنامه ریزی و هماهنگی مراسم سالروز ورود حضرت امام رضا(علیه السلام) به نیشابور افزود: طبق مصوبه ۶۳ شورای عمومی فرهنگ استان ۱۰ تیرماه روز ملی خراسان نام گرفت كه این نامگذاری سالروز ورود حضرت رضا(علیه السلام) به خراسان را یادآور می شود.

سرابی تصریح كرد: به مناسبت این روز با محوریت نیشابور هر ساله كاروان نمادین حركت تاریخی حضرت رضا(علیه السلام) توسط گروهی از هنرمندان نیشابوری بازسازی و با استقبال مردم به اجرا در می آید امسال نیز همزمان با این روز مراسم سال روز ورود امام رضا(علیه السلام) به نیشابور برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که حب ائمه اطهار(علیهم السلام) ریشه در اعماق دل همه مردم ایران دارد افزود: به دلیل همین علاقه و حب است که هر ساله مراسم ورود امام رضا(علیه السلام) به نیشابور با استقبال مردم این خطه مواجه می شود.

سرابی بیان كرد: مردم نیشابور همان گونه که در هنگام ورود امام رضا(علیه السلام) به این شهر از ایشان استقبال کردند و حدیث معروف سلسله الذهب را نوشتند و به ما منتقل کردند از کاروان نمادین امام رضا(علیه السلام) نیز استقبال شایسته ای انجام می دهند و مردم این شهر با این استقبال نام نیشابور را در یادها ماندگار کردند.

وی با بیان اینکه برگزاری این رویداد بزرگ به دست ستادهای مردی بهتر برگزار می شود گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، شهرداری، بنیاد ملی جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) به عنوان بازو اجرایی در کنار شما خواهد بود و مطابق برنامه ریزی های انجام شده گام برمی دارد.

سرابی با اشاره به برگزاری جشنواره سلسه الذهب اظهار کرد: پیشنهاد من بر آن است که امسال جشنواره سلسله الذهب را به صورت مقدماتی برگزار کنیم و در آن برنامه های علمی، فرهنگی، هنری و قرآنی پیش بینی شده را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی جامع این رویداد عطیم فرهنگی گفت: ضروری است صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی این رویداد بزرگ را به تصویر بکشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هدف از برگزاری مراسم روز ملی خراسان و سالروز ورود حضرت امام رضا(علیه السلام) را گسترش ارزش های معنوی و سیره رضوی دانست و از دستگاه ها خواست هرچه سریعتر نسبت به پرداخت تعهدات خود اقدام نمایند تا بتوانیم شاهد برگزاری برنامه ای بهتر و مطلوب تر نسبت به سال گذشته باشیم.

در ادامه این جلسه مقرر شد: جلسه ای با حضور معاون زیارت استاندار خراسان رضوی، اداره کل اوقاف و امورخیریه استان ،آستان قدس رضوی، کانون فرهنگی و هنری مساجد، فرماندار و شهردار نیشابور با هدف برنامه ریزی منسجم تشکیل شود.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .