تبیان، دستیار زندگی
آشنایی با معارف دینی باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشنایی با معارف دینی باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود

آشنایی با معارف دینی

تبیان به نقل از گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی خطیب حرم مطهر رضوی، در سلسله جلسات بیان معارف اهل بیت (علیهم السلام) که همزمان با دهه اول ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: متاسفانه امروز بسیاری از جوانان ما با وجود اینکه دارای تحصیلات عالیه و دانشگاهی هستند، با معارف دینی و سیره اهل بیت (علیهم السلام) به خوبی آشنا نیستند.

وی تصریح کرد: اگر جوانان ما به جای حضور در فضای مجازی، کتاب های دینی و معرفتی از جمله نهج البلاغه امیرالمومنین(علیه السلام) را مطالعه کنند، اوضاع اجتماعی و فرهنگی جامعه در سطح مطلوب تری قرار خواهد گرفت و بسیاری از معضلات اجتماعی و خانوادگی حل خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی قمی افزود: جوان اگر اهل مطالعه باشد، به خوبی می داند که در فضاهای عمومی و فضای مجازی هر حرفی را نزند و گاهی اوقات برای جلوگیری از سوء استفاده دشمن تقیه کند و در مواقعی هم تقیه و سکوت جایز نیست و انسان باید آشکارا عقاید خود را بیان کند.

وی اضافه کرد: جوان مومن و مسلمان باید اهل تشخیص باشد و بداند گاهی انتشار برخی از اخبار و گفته ها در فضای مجازی باعث می شود که دشمن آن را دستاویزی برای ضربه زدن به اسلام و جامعه مسلمین قرار دهد، بنابراین هر حرفی را هرچند که راست و درست باشد در این فضاها منتشر نمی کند.

خطیب حرم مطهر رضوی ابراز کرد: در زمان پیغمبر اسلام(صلی الله و علیه وآله) از آنجا که بیت المقدس دستاویز دشمن برای آزار و اذیت مسلمانان شده بود و یهودیان می گفتند چرا مسلمانان به سمت قبله ما نماز می خوانند، خداوند قبله مسلمانان را به سمت کعبه تغییر داد.

وی ابراز کرد: عالمان دینی باید از هر فرصتی برای آگاه سازی جوانان و نجات آن ها از دام دشمنان در فضاهای مجازی استفاده کنند و با پاسخگویی به موقع به شبهات دینی اقدام به خنثی کردن نقشه های دشمن کنند.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .