تبیان، دستیار زندگی
صمد مرفاوی در گفت و گو با فارس، درباره اتفاقات اخیر باشگاه استقلال حرف‌های تازه‌ای زد كه در زیر می‌خوانید: بعد از پشت سر گذاشتن بحران‌های اخیر، اكنون از شرایط راضی هستید؟ كدام بحران را می‌گویید؟ این مسائل كه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرفاوی : هواداران پرسپولیس جو استقلال را برهم میریزند


صمد مرفاوی در گفت و گو با فارس، درباره اتفاقات اخیر باشگاه استقلال حرف‌های تازه‌ای زد كه در زیر می‌خوانید:

بعد از پشت سر گذاشتن بحران‌های اخیر، اكنون از شرایط راضی هستید؟

كدام بحران را می‌گویید؟ این مسائل كه برای استقلال جدید نیست. 7، 8 ماه است ما را از اذیت می‌كند.

از بازی برابر ذوب آهن شروع كنیم. این دیدار شما را راضی كرد؟

فعلا كه همه انتقاد می‌كنند؛ اما برای این مسابقه برنامه داشتیم. البته آنها هم با برنامه بازی كردند. با این شرایط، مساوی عادلانه بود. همیشه در اصفهان مشكل داشتیم. ذوب آهن هیچگاه حریف ساده‌ای نبوده است؛ اما بازیكنان ما آنچه را كه خواستیم، انجام دادند. مسابقه طوری بود كه ذوب هم كار خاصی نكرد. اگر بازی آنها مقابل پرسپولیس را با ما مقایسه كنید، متوجه می‌شوید ذوب آهن گرفتار برنامه‌های ما شد.

اما مهاجمان استقلال روز خوبی را پشت سر نگذاشتند.

نوع فوتبال طوری بود كه كار به اینجا كشیده شد. البته در هنگام حمله مشكل داشتیم؛ ولی مهاجمان ما وظایف خود را به درستی انجام دانند و زحمت خود را كشیدند. زمانیكه سیاوش (اكبرپور) هم به جمع ما اضافه شود، مشكلات كمتر می‌شود. البته این دلیل نمی‌شود كیفیت فنی مهاجمان دیگرمان را نفی كنم. یكی مثل مرتضی هاشمی زاده دو سه هفته است به عنوان بازیكن اصلی به میدان می‌رود و نیاز به فرصت دارد.

نظرتان در مورد حضور مربی خارجی چیست؟

حضور یك مربی خارجی چیز جدیدی نیست. از اول فصل قرار بود به كادر فنی اضافه شود تا كار بهتری انجام شود؛ اما تغییرات مدیریتی و مشكلات باعث شد نتوانیم به موقع او را جذب كنیم؛ اما حالا شرایط مهیا شده است.

مربی خارجی معمولا می‌خواهد نفر اول باشد. با این شرایط تكلیف شما چه می‌شود؟

این حرف‌ها را مطبوعات منتشر می‌كنند. من هم در این باره حرف قلعه نویی را تایید می‌كنم. در استقلال نفر دوم نداریم. همه با هم همكاریم و تلاش می‌كنیم تا استقلال موفق شود. فقط مسئولیت فنی تیم با من است و باید پاسخگو باشم.

یونگ كه دستیار آری‌هان بود؛ در استقلال چطور می‌خواهد فعالیت كند؟

مربی خارجی هم كه به كادر فنی اضافه شود، وظایفی دارد. قبلا هم كارها در استقلال تقسیم می‌شد. همیشه تركیب نهایی را با مشورت انتخاب می‌كنیم. یونگ هم بیاید، همین روال را ادامه می‌دهیم.

گفته می‌شود با حضور یونگ، یكی دو نفر از كادر فنی حذف می‌شوند؟

دراین مورد بعدا تصمیم گیری می‌كنیم. به هر حال من هم نظرم را می‌دهم.

اما در این چند روز بحث جدایی رضا حسن زاده مطرح شده.

چنین تصمیمی نگرفته ایم. این حرف‌ها شایعه است.

مدتی است استقلال هر جا بازی می‌كند، شماری علیه شما شعار می‌دهند. داستان چیست؟

صادقانه می‌گویم كسانی كه علیه من شعار می دهند، طرفداران واقعی استقلال نیستند. هوادار واقعی، تیم را تشویق می‌كند. در همین دیدار برابر ذوب آهن، آنها مرا تشویق كردند و من هم جواب آنها را دادم.

فكر نمی‌كنید این شعارها سازماندهی شده باشد؟

بله، شماری شیطنت می‌كنند. آنها طرفداران تیم دیگری هستند و می‌خواهند جو استقلال را متشنج كنند. هواداران ما فهیم و باشخصیت هستند. آنهایی كه شعار می‌دهند، طرفدار رقیب هستند.

اما پرسپولیس به اندازه كافی مشكل دارد. چه دلیلی دارد در این موقعیت، هواداران آنها دست به چنین كاری بزنند؟

اتفاقا چون می‌خواهند ضعف تیم خود را بپوشانند، این كارها را می‌كنند و از سوی مسئولان تیم تحریك می‌شوند تا شیطنت كنند. تماشاگران استقلال بازیكنان تیم خود را هو نمی‌كنند.

بحث دیگر، قضیه طوماری است كه باعث دودستگی بازیكنان شد؟

به شدت قضیه نوشتن طومار را تكذیب می‌كنم. در تیم ما دودستگی وجود ندارد. این هم یك نوع شیطنت است.

اما در این چند روز حسابی این بحث بالا گرفته و حتی برخی‌ منصوریان را مقصر می‌دانند و می‌گویند قرار است اخراج شود؟

به هیچ عنوان، اینگونه نیست. بازیكنان ما با شخصیت هستند. ما كه هر روز دنبال اخراج این و آن نیستیم. اگر هم منصوریان در تمرین شركت نمی‌كند، تنها به دلیل مصدومیتش است. فقط به مسائل فنی فكر می‌كنم. به مصاحبه‌های انجام شده هم كاری ندارم و بدون توجه به این حرف‌ها، از آنها كمك می‌گیرم.

و بازی با مس كرمان؟

آنها تیم خوبی دارند و باانگیزه هستند. قطعا بازی سختی داریم.

یونگ مربی جدید استقلال