تبیان، دستیار زندگی
۴۵ نوازنده ایتالیایی مرداد ماه به ایران می آیند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

۴۵ نوازنده ایتالیایی مرداد ماه به ایران می‌آیند

title

تعدادی از نوازندگان ایرانی در مسترکلاس ارکستر جوانان جهان که با مشارکت بنیاد رودکی طی روزهای گذشته در شهر رم ایتالیا برگزار شد، حضور پیدا کردند.

مستر کلاس ارکستر جوانان جهان که با مشارکت بنیاد رودکی طی روزهای گذشته در شهر رم ایتالیا آغاز به کار کرده بود با حضور نوازندگان ایرانی برگزار شد.

در راستای تفاهمنامه بین بنیاد فرهنگی هنری رودکی و ارکستر جوانان جهان در ایتالیا که در ادامه دیدارهای چند ماهه گذشته مدیر عامل بنیاد رودکی با سفیر ایتالیا و رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران منعقد شده است، با تصمیم شورای هنری ارکسترها ۱۲ نفر از نوازنده های ایرانی از تاریخ ۱۸ تا ۲۳ خرداد جهت شرکت در مستر کلاس‌ها و سمینارهای آموزشی به کشور ایتالیا سفر کردند.

۱۲ هنرمند نوازنده ایرانی شامل  نوید شعبان زاده و آرش اسد نژاد ویولن، ماکان خویی نژاد ویولن سل، دانیال اسدی راد ویولا، سیامک کریم پور ترومبون، علی ضرابی و مهسا خطیب زاده  ترومپت، امیر حسین محمدیان فاگوت، مه سیما فلاحی فلوت، نازنین احمد زاده اوبوا، مینلی دانیلیان کلارینت و فاطمه یوسفی نژاد هورن پس از دریافت قطعات از سوی ارکستر جوانان جهان به آماده سازی آنها در قالب گروه های کوارتت زهی پرداختند. در مستر کلاس ها و سمینارهایی که در سالن کنسرواتوار سیسیلیا و دانشگاه ساپینزا شهر رم برگزار شد، ماسترو آنجلو به عنوان استاد سازهای بادی چوبی، دانیلو ری کاتو استاد سازهای بادی برنجی و دامیانوجورانا استاد سازهای زهی حضور داشتند.

نوازندگان ایرانی روز ۲۲ خرداد ساعت ۸ شب در سالن کنسرواتوار سیسلیا در قالب کنسرت پژوهشی روی صحنه رفتند که در این اجرا رایزنان فرهنگی ایران در ایتالیا و روسا و اساتید کنسرواتور حضور  داشتند.

در ادامه اجرای این تفاهمنامه، ۴۵ نوازنده ایتالیایی برای برگزاری کنسرت در مرداد ماه به ایران سفر می کنند و کنسرتی را طی ۳ شب برگزار می کنند که در شب اول با هنرنمایی رهبر ایتالیایی برگزار خواهد شد. در شب دوم اجرای این کنسرت نیز رهبر ارکستر ایتالیایی و رهبر ارکستر ایرانی با اجرای قطعات کلاسیک میزبان علاقه مندان خواهند بود. همچنین در شب سوم نیز کنسرت در دو بخش برگزار خواهد شد که در بخش دوم رهبر ایرانی قطعات موسیقی ملی را اجرا خواهد کرد.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .