تبیان، دستیار زندگی
نمایش عکس های هنرمند اتریشی از ماه مبارک رمضان در ایران
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عکس های هنرمند اتریشی از ماه مبارک رمضان

title

این نمایشگاه شامل مجموعه‌ 25 قطعه از عکس‌های ژوزف پولروس از ماه مبارک رمضان در ایران است.
ژوزف پولروس عکاس اتریشی سال گذشته در ایام ماه مبارک رمضان در ایران بود، او به شهرهای مختلف سفر و عکس‌هایی از حال و هوای این ماه ثبت کرد. امسال دوباره در این ایام به ایران آمده و مجموعه‌ای از عکس‌های مربوط به ماه رمضان سال گذشته‌اش را برای نمایش در اختیار موزه‌ عکسخانه‌ شهر قرار داده است.
پولروس در ناحیه‌ شمالی وین به نام والدفرتل متولد و بزرگ شده و به سرعت به یک عکاس جهان وطنی تبدیل شد و برای مدتی در نیویورک، بانکوک و مصر اقامت کرد، وی اکنون در وین زندگی می‌کند.
او استاد ژانرهای مختلفی در عکاسی از هنری گرفته تا ژورنالیستی است و در دهه‌ 80 به نیویورک نقل مکان کرد جایی که با آژانس عکاسی «جی بی» کار کرد و از آنجا به عنوان یک عکاس خبری به نقاط مختلف جهان سفر کرد.
آثار او بر روی جلد نشریات بین‌المللی متفاوتی منتشر شد. به زودی عکس‌هایش صفحات و گزارش‌های اجتماعی و سیاسی را در روزنامه‌هایی مثل نیویورک تایمز و واشنگتن پست و در مجله‌هایی مانند لایف، نیوزویک، تایم، جئو، اشتِرِن و اشپیگل همراهی کرد. چندین سال بعد پولروس توجه خودش را به عکاسی هنری و فرم کلاسیک عکس سه‌تایی معطوف کرد. عکس‌های سه‌تایی او تحسین فراوانی را در نمایشگاه‌های متعدد در اتریش و خارج از آن به دست آوردند و همین‌طور کتاب‌های عکس بدیع او نیز موفقیت‌های فراوانی به دست آوردند.
علاقه مندان برای دیدن آثار نمایشگاه «رمضان، نگاهی دیگر» می توانند از 23 خرداد تا پنجشنبه 3 تیرماه موزه عکسخانه شهر از ساعت 9 تا 16 به موزه‌ عکسخانه‌ شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز مراجعه کنند.
این موزه پنجشنبه‌ها از ساعت 9 تا 12 باز و جمعه‌ها و روزهای تعطیل رسمی بسته است.

*«بهشت سامرا» به موزه هنرهای دینی امام علی(ع) می‌رود
نمایشگاهی از طرح‌های مطالعاتی مرمت و بازسازی حرم مطهر امامین عسکریین با عنوان «بهشت سامرا» با حضور معماران، کارشناسان و هنرمندان علاقه‌مند و سفیر عراق در ایران روز یکشنبه 23 خردادماه ساعت 19 در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) گشایش می‌یابد.
خادمین حرم سامرا، مهندسان مشاور پیراز در برگزاری نمایشگاه «بهشت سامرا» مشارکت دارند.
علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «بهشت سامرا» می‌توانند از 23 خرداد تا چهارم تیرماه به موزه امام علی واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از میرداماد، روبه‌روی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره 35 مراجعه کنند.

*نمایشگاه عکس نیایش در نگارخانه لاله
این نمایشگاه گروهی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان برپا شده و شامل 32 قطعه عکس در قالب مستند آیینی از 10 هنرمند عکاس است. همه آثار با موضوع اهمیت و نقش نیایش، دعا و کتاب آسمانی قرآن و اماکن مذهبی در فرهنگ اسلامی ایرانی و با همکاری انتشارات لوح نگار گردآوری و ارائه شده است.
نمایشگاه عکس نیایش تا 21 تیرماه از ساعت 10 تا 16:15 در نگارخانه لاله به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، جنب هتل لاله میزبان علاقه مندان است.

*نمایشگاه «زینت هفت آسمان» در نگارخانه آفتاب
نمایشگاهی از آثار تصویرسازی با عنوان «زینت هفت آسمان» به مناسبت فرارسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه(س) از 22 تا 27 خرداد در نگارخانه آفتاب برپاست.
در این نمایشگاه آثار تصویرسازی با موضوعاتی برگرفته از زندگی پر برکت آن بانوی بزرگ اسلام، نظیر تشکیل کاروان های تجارتی، اقامه اولین نماز جماعت به امامت حضرت رسول اکرم(ص) با حضور حضرت علی(ع) و حضرت خدیجه(س)، یاری دادن به فقرا، ازدواج آن حضرت و... به نمایش درآمده است.
هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه لیدا معتمد، نرگس دلاوری، محسن محمدمیرزایی، سمانه صلواتی، زهرا کیقبادی، گلرخ محتاج الفضل هستند.
علاقه مندان برای دیدن آثار نمایشگاه «زینت هفت آسمان» می توانند از ساعت 9 تا 19 به فرهنگسرای آفتاب به نشانی خیابان دکترشریعتی، روبه‌روی خیابان دولت، خیابان امامزاده مراجعه کنند.

*نمایشگاه عکس «نیایش» در خانه فرهنگ ولی عصر(عج)
نمایشگاهی از احادیث ائمه اطهار و بزرگان با موضوع رمضان و آداب آن به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در خانه فرهنگ ولی عصر(عج) به نمایش درآمده است.
این نمایشگاه برای حفظ شان و قداست این ایام و آشنایی بیشتر شهروندان با آداب و فضایل این ماه برپا می‌شود.
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 12 به خانه فرهنگ ولی عصر(عج) واقع در میدان خراسان، انتهای خیابان طیب، بوستان ولی عصر(عج)، ضلع شمالی پارک ولی عصر، جنب حوزه امام عسگری مراجعه کنند.

*نمایشگاه نقش و نگار معراج در خانه فرهنگ شیخ هادی
نمایشگاه «نقاشی و نگارگری معراج» با آثاری از شاگردان استاد فرشچیان در خانه فرهنگ شیخ هادی برپاست.
در این نمایشگاه 25 اثر در ابعاد 100×70 و 60×70 در حوزه های نقاشی و نگارگری به سبک استاد فرشچیان ارائه شده است.
همچنین در این نمایشگاه چند اثر مفهومی از جمله تذهیب و آثاری با موضوعیت حضرت زهرا(س) به نمایش گذاشته شده است.
علیرضا مرادی، مینا شهسواری، زهرا شکری و مریم جعفری هنرمندان این نمایشگاه گروهی و کارشناس نقاشی هستند که نزد اساتید بزرگ دیگری همچون استاد فرشچیان نیز به تجربه و هنرآموزی در زمینه نگارگری پرداخته‌اند.
علاقه‌مندان برای دیدن آثار نمایشگاه «نقاشی و نگارگری معراج» می‌توانند تا 27 خرداد همه‌روزه به‌غیراز ایام تعطیل از ساعت 9 تا 18 به نگارخانه شیخ هادی واقع در خیابان ولیعصر (عج)، نرسیده به سه‌راه جمهوری، خیابان شهید حسین سخنور مراجعه کنند.

*هنرهای دستی در نگارخانه کلک خیال
آثار هنرهای دستی فاطمه علیپور تا 30 خردادماه در نگارخانه کلک خیال به نمایش گذاشته شده است.
این آثار شامل 50قاب در ابعاد مختلف است. این قابها به گلها و پروانه های فلزی و شاخه گلهای کریستالی در طرح ها و رنگ های متنوع مزین شده است.
علاقه مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می توانند به فرهنگسرای اخلاق، جنب پارک گلزار مراجعه کنند.

*نمایشگاه بزم رنگ ها در نگارخانه شفق
نمایشگاه نقاشی رنگ روغن با عنوان «بزم رنگ ها» به هنرمندی ناهید لروند در نگارخانه شفق برپا شده است.
در این نمایشگاه 25 اثر در ابعاد مختلف و با استفاده از تکنیک رنگ روغن به نمایش گذاشته شده است.
ناهید لروند به مدت 12 سال مشغول به فعالیت هنری است و زیر نظر اساتیدی همچون رضا سیروج، جعفر پتگر و محسن وزیری مقدم نقاشی را فراگرفته و تاکنون سابقه برپایی سه نمایشگاه انفرادی رادر کارنامه هنری خود دارد.
لروند در نقاشی هایش با ترکیب تصاویری که خود عکاسی کرده است در قالب نقاشی، به خلق آثار مفهومی پرداخته است.
علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه «بزم رنگ ها» می توانند تا 26 خردادماه از ساعت 9 تا 19به فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، خیابان 21 بوستان شفق مراجعه کنند.


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .