تبیان، دستیار زندگی
مسئولیت مادران در ماه رمضان از نگاه یک بانوی کنیایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسئولیت مادران در ماه رمضان از نگاه یک بانوی کنیایی

مسئولیت مادران

تبیان به نقل از به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نازنین کریم گفت:‌ مهم‌ترین مطلب برای کودکان ما این است که اول از همه فلسفه و دلیل روزه را درک کنند و جنبه معنوی ماه مبارک رمضان را بدانند و آن را در مهمانی‌ها و تشریفات خلاصه نکنیم مبادا که این‌گونه جنبه های معنوی این ماه مبارک فراموش شود.
وی افزود: مادران مسئولیت مهمی در ماه مبارک رمضان دارند و در کنار مراقبت از تغدیه فرزندان، آنان را برای سحری و نماز از خواب بیدار کنند و از انجام امور خیریه در این ماه غفلت نکنند.
این فعال اسلامی کنیایی که مادر چهار فرزند است، افزود: برای تشویق فرزندانم به خواندن قرآن هر روز 2 یا 3 آیه را به همراه تفسیر و ترجمه با آنان می خوانم و توصیه می‌کنم مادران به صورت روزانه ادعیه را با معنای آنان به فرزندان خود آموزش دهند.
وی تاکید کرد: روزه گرفتن، تنها خودداری از غذا و آب نیست، بلکه در کنار آن باید از دروغ، تقلب، غیبت و سایر امور ناپسند نیز دوری جست و به صبر و اعمال نیک روی آورد.

** شبکه های اجتماعی چالشی بزرگ برای خانواده ها
نازنین کریم، شبکه‌های اجتماعی را چالشی بسیار بزرگ برای خانواده و جوانان ‌دانست و گفت: مادران فعالیت کودکان خود را در این شبکه‌ها از طریق سرگرمی‌های دیگر و معرفی فعالیت‌های متنوع محدود کنند و آنان را به مساجد یا مرکز اسلامی ببرند.
رئیس شبکه خواهران اهل البیت (ABSN) افزود: اولین چیزی که ما مادران باید بدانیم این است که خودمان الگوی مناسبی برای فرزندانمان باشیم و همانگونه که درس‌های بسیاری از اهل بیت(علیهم السلام) یاد می‌گیریم، باید تلاش کنیم که این تعالیم را در زندگی پیاده کنیم.
وی همچنین گفت: کتاب ها و وسایل کمک آموزشی بصری نیز برای شاد کردن فضای آموزشی به خصوص برای کودکان کوچکتر بسیار مهم است تا آموزش و پرورش را درزندگی روزمره کودکان ادغام کند.
فراهنگ**1003**1027


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .