تبیان، دستیار زندگی
مفاهیم اقتصاد مقاومتی را از قرآن استخراج کنیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مفاهیم اقتصاد مقاومتی را از قرآن استخراج کنیم

قرآن

محمد حسین قربانی گفت: مصلی برای برگزاری نمایشگاه قرآن، انتخاب خوبی است؛ به دلیل اینکه قرآن و نماز با یکدیگر عجین هستند و هرگز از هم جدا نمی شوند.

به گزارش  تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، محمد حسین قربانی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی با ابراز خرسندی از مکان برگزاری نمایشگاه قرآن گفت: با توجه به فضای معنوی ای که در مصلی تهران حاکم است؛ انتخاب این مکان برای برگزاری نمایشگاه قرآن انتخاب خوبی است ،به دلیل اینکه قرآن و نماز با یکدیگر عجین هستند و هرگز از هم جدا نمی شوند.

وی با بیان اینکه قرآن در رأس امور تمامی کارها قرار دارد، افزود: قرآن به عنوان کتاب انسان ساز، برای تمامی انسانها از لحظه قبل از تولد تا هنگام مرگ ؛ در زندگی و حتی آخرت نیز برنامه و دستورات زیادی دارد که عمل به آنها موجب خوشبختی و سعادتمندی می شود.

وی با اشاره به شعار نمایشگاه قرآن امسال با عنوان «به سوی فهم قرآن» گفت: با توجه به شعار امسال نمایشگاه قرآن و همزمان شدن این مسأله با نامگذاری سال "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل"، باید تمامی  ارگان ها و نهادها از مفاهیم قرآنی بهره مند شوند. به نظرم مفهوم اقتصاد مقاومتی را باید از قرآن استخراج کنیم، زیرا این کتاب به عنوان بهترین الگوی زندگی برای تمامی مسلمانان همیشه حرف برای گفتن دارد.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم مفهوم اقتصاد مقاومتی را از قرآن استخراج کنیم و براساس رهنمود های قرآن در سال اقتصاد مقاومتی پیش برویم و عمل کنیم؛ در این صورت می توان گفت که مسیر را درست پیموده ایم.

نماینده مردم گیلان و آستان اشرفیه با تاکید براینکه قرآن کتابی سراسر نور است و باید برای تمامی امور به آن مراجعه کرد، تصریح کرد: هیچ کتابی را سراغ نخواهید داشت که مانند قرآن بتواند راه درست و مطمئن را نشان دهد، بنابراین قرآن سراسر نور است و به عنوان کتابی کامل در تمامی زمینه های زندگی بشری برنامه دارد.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از ٢٤ خرداد ماه تا ٨ تیر ماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١٦ روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣:٣٠ برگزار خواهد شد.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .