تبیان، دستیار زندگی
«سرزمین پدری» در کتابفروشی های تهران
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«سرزمین پدری» در کتابفروشی های تهران

مجموعه داستان های برگزیده جایزه «اُهنری» در سال ٢٠١٤ منتشر شد.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان
«سرزمین پدری» در کتابفروشی‌های تهران

مجموعه داستان «سرزمین پدری» شامل داستان های برگزیده جایزه «اُهنری» سال منتشر شد.

انتشارات کتاب نیستان مجموعه ای از داستانهای برگزیده جایزه ادبی «اُهنری» در سال ۲۰۱۴ را با عنوان «سرزمین پدری» را با ترجمه شیما الهی منتشر کرد.

این کتاب شامل ۱۳ داستان کوتاه است که پس از برگزیده شدن از سوی داوران این جایزه در قالب کتابی منتشر شده است.

در جای جای داستان های این مجموعه می توان ردپایی از تلاش انسان معاصر برای درک تازه ای از خودش را دید.

داستان هایی که همگی به زبان انگلیسی نوشته و در ایالات متحده منتشر شده اند. آیین مجموعه از دو منظر برای مخاطب امروز ادبیات جهان در ایران حائز اهمیت است. نخست این که رویکرد معنا و معنویت گرای جایزه اُ. هنری در طول سال های گذشته برای مخاطبان ایرانی ناآشنا نبوده است. انتخاب های خاص داوران این جایزه و نگاه انسانی و معناگرایانه آنها در انتخاب این داستان ها در کنار تاریخ انتشار این کتاب، نوید این موضوع را به مخاطب می دهد که می تواند در خلال این کتاب با جهان بینی تازه جوامع غربی در نگاه به انسان و زندگی و معنای آنها در تعامل و زیست مشترک با یکدیگر آشنا شوند.

از سوی دیگر این مجموعه می تواند نماینده تام و تمام زبان فنی و در عین حال اندیشه فرازمینی انسان معاصر غرب در پرداخت داستانی باشد. به عبارت دیگر در داستان های این مجموعه از طرفی انسان و روابط اجتماعی او مسئله اصلی به شمار می رود و از سوی دیگر راوی داستان از نظام مندی فکری برخوردار است که حاصل زندگی در ساختار پیچیده و فنی امروز جوامع غربی است. تلاش او برای پیدا کردن معنای واقعی زندگی و معناگرایی در پس انقلاب دیجیتالی و ارتباطی در جهان معاصر است که به ساخت زندگی او انجامیده و البته نمایی از آن نیز در داستان های این مجموعه نمود پیدا می کند.


منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .