تبیان، دستیار زندگی
برگزاری ۷ جشنواره فرهنگی و هنری در هفته قرآن و عترت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری ۷ جشنواره فرهنگی و هنری در هفته قرآن و عترت

هفته قرآن و عترت

حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تبیان به نقل از به خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد گفت: در هفته قرآن و عترت جشنواره هنرهای تجسمی قرآنی در رشته های خوشنویسی (ثلث، نسخ، معلی)، گرافیک (تصویرسازی، پوستر) نقاشی و نگارگری برگزار می شود.
وی برگزاری جشنواره شعر و ادبیات قرآن و عترت (داستان کوتاه) با موضوع سبک زندگی قرآنی و شعار سال را در رشته های شعر سپید، شعر کلاسیک، داستان کوتاه قرآنی و داستانک اعلام کرد.

ثابت قدم وحید، برگزاری جشنواره نمایش و تئاتر قرآن وعترت با تولید و اجرای نمایش را از جمله جشنواره های در نظر گرفته شده برای هفته قرآن و عترت نام برد.
دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی خراسان شمالی همچنین از برگزاری جشنواره فیلم و عکس در رشته های مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن و عکاسی و نیز برگزاری جلسات نقد و بررسی و چاپ آثار برای برپایی نمایشگاه خبرداد.

وی، برپایی مسابقات آواها و نغمه های قرآنی در رشته های اذان و همخوانی، ابتهال و... را از دیگر بخش ها ذکر کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برگزاری جشنواره پژوهشی فراخوان مقالات و پایان نامه ها با موضوع قرآن وعترت و موضوع ویژه سبک زندگی و شعار سال از منظر قرآن و اهل بیت را از دیگر جشنواره ها برای هفته قرآن و عترت نام برد.

ثابت قدم وحید گفت: جشنواره و مسابقات قرآنی با مرکزیت شهرستان راز و جرگلان در رشته های تلاوت و حفظ نیز به عنوان یکی دیگر از جشنواره های موضوعی برای هفته قرآن و عترت در نظر گرفته شده است.
وی همچنین برگزاری یادواره شهدای قرآن و عترت، برگزاری دومین آیین تکریم و تجلیل از فعالان و چهره های قرآنی، رونمایی کتاب معرفی چهره های قرآنی استان، نمایشگاه روز قرآنی دانش آموز، زنگ انشاء قرآنی و نمایشگاه دستاوردهای جشنواره های هفته قرآن و عترت و بخش کتب و نرم افزار محصولات فرهنگی و آثار هنری را از اهم برنامه های جنبی هفته قرآن وعترت خراسان شمالی ذکرکرد.
هفته قرآن و عترت خراسان شمالی قرار است در آذرماه امسال برگزار شود.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .