تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی طالبان با بیان اینکه اشغالگری آمریکا خطر بزرگی برای منطقه است، هرگونه توافق با ایران را تکذیب کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سخنگوی طالبان هرگونه توافق با ایران را تکذیب کرد


سخنگوی طالبان با بیان اینکه اشغالگری  آمریکا خطر بزرگی برای منطقه است، هرگونه توافق با ایران را تکذیب کرد.

سخنگوی طالبان هرگونه توافق با ایران را تکذیب کرد


«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان با بیان اینکه تحقیقات در این باره که مرگ «ملا منصور»، رهبر این گروه در اثر حمله پهپادی آمریکایی بوده یا خیر همچنان ادامه دارد، گفت: طالبان معتقد است، آمریکایی ها در کنار حضور نظامی ، اطلاعات بسیاری از منطقه دارند.
سخنگوی طالبان در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه ای «الشرق الاوسط» در پاسخ به سوالی پیرامون اتهام ایران به درز اطلاعاتی درباره ملا منصور گفت: نمی  توانیم، بدون مدارک مستند طرفی را به همکاری با آمریکا در حمله به اختر منصور متهم کنیم.
ذبیح الله مجاهد درباره موضع طالبان در قبال روند صلح پس از کشته شدن اختر منصور گفت: تعامل طالبان با آشتی  و مذاکرات براساس طرح مشخصی صورت می گیرد، لذا وابسته به موجودیت یا عدم موجدیت افراد نیست.

سخنگوی طالبان درباره رابطه این گروه با ایران نیز گفت: این واقعیتی آشکار است که ادامه حضور نظامی آمریکا در افغانستان تمام منطقه، از جمله روسیه، چین، ایران و پاکستان را تهدید می کند، ما از هرگونه اقدام جدی جهت مبارزه با آمریکا و پایان دادن به حضور نظامی آن در افغانستان حمایت می کنیم، اما تاکنون به صورت رسمی هیچ توافقی نه با ایران و نه با هیچ طرف دیگری نداشته  ایم.
وی درباره رابطه با روسیه نیز گفت: طالبان خواهان برقراری روابط طبیعی با کشورهای منطقه و مجاور از جمله روسیه و کشورهایی است که مخالف اشغالگری و حضور آمریکا در افغانستان و منطقه هستند، اما تا به این لحظه هیچ توافقی با هیچ طرفی به صورت رسمی نداشته ایم.
سخنگوی طالبان در مورد داعش و موضع طالبان در قبال آن عنوان کرد: طالبان شبانه روز درحال پاکسازی کشور از لوث وجود اشغالگران آمریکایی است و در این راستا به هیچ طرفی اجازه آشوب و فتنه در کشور نمی دهد.
وی افزود: رسانه  ها داعش را بزرگ جلوه می  دهند و این تبلیغات تنها با هدف ایجاد رعب و وحشت صورت می گیرد. اما طالبان طرح های داعش که توسط سازمان اطلاعات دشمن تهیه شده را ناکام گذاشته است.