تبیان، دستیار زندگی
محافل پاکستانی سرویس های اطلاعاتی این کشور را به بهره برداری ابزاری از طالبان پاکستان در افغانستان متهم کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منابع آگاه: بهره‌برداری اسلام‌آباد از طالبان پاکستان

محافل پاکستانی سرویس های اطلاعاتی این کشور را به بهره برداری ابزاری از طالبان پاکستان در افغانستان متهم کردند.


منابع آگاه: بهره برداری دستگاه اطلاعات از طالبان پاکستان


رئیس ستاد ارتش پاکستان که به واشنگتن سفر کرده است، با ابراز نگرانی از فعالیت طالبان پاکستان در خاک افغانستان، خواستار تمرکز عملیات نظامی آمریکا علیه این گروه در افغانستان شد.
در این راستا، محافل آگاه نظامی تصریح کردند: اسلام آباد به طریق تلاش دارد تا جنایت های خود را از نگاه جامعه جهانی مخفی نگهدارد.
«عتیق الله امرخیل»، کارشناس امور نظامی پاکستان در این باره گفت: اینکه آمریکا نمی داند که آیا طالبان پاکستان در خاک افغانستان فعالیت دارد یا خیر، تاسف برانگیز است.
امرخیل افزود: فعالیت طالبان پاکستان در خاک افغانستان محرز است و این گروه حملات متعدد و گسترده ای علیه کابل دارد، اما علیه اسلام آباد وارد عمل نشده است.
محافل نظامی خاطر نشان کردند: طالبان پاکستان به دستور سرویس های اطلاعاتی این کشور در افغانستان می جنگند و طالبانی که نبرد علیه اسلام آباد را آغاز کرده، نه در افغانستان، بلکه در خود پاکستان است.
«عباس نویان»، کارشناس امور سیاسی بر این باور است، اسلام آباد به دلیل عدم اقدام علیه طالبان پاکستان در این اواخر تحت فشار قرار گرفته است، به همین دلیل این کشور تلاش دارد، جنایاتش را در نزد جامعه جهانی پنهان کند.